آزادی ۱۸ زندانی غیرعمد به همت نیکوکاران دزفول

دادستان دزفول در آیین آزادسازی مددجویان جرایم غیرعمد به مناسبت فرارسیدن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و میلاد امام علی (ع) گفت: ۱۸ نفر از مددجویان زندان دزفول حدود ۱۲ میلیارد ریال  بدهی داشتند که با رایزنی‌های انجمن حمایت از زندانیان  این مبلغ به چهار میلیارد ریال تقلیل یافت و با پراخت آن ۱۸ زندانی آزاد شدند.
مهدی آماده به اقدامات انجمن حمایت از زندانیان دزفول در ۱۱ ماه اخیر اشاره کرد و افزود: کمک به خانواده زندانیان به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۶۹ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال در قالب اهدای بسته معیشتی به ارزش هرکدام پنج میلیون ریال، اهدای یخچال، تعمیر منزل و درمان فرزندان مددجو به مبلغ ۳۹۳ میلیون ریال، پرداخت هزینه رهن منزل ۲ نفر از مددجویان به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال  و ۱۵۰ میلیون ریال برای تعمیر منزل از جمله اقدامات انجام شده این انجمن در ۱۱ ماه اخیر است.
وی ادامه داد: اهدای یکهزارو ۹۷۷ بسته معیشتی،  مستمری، نوشت افزار و لباس به مددجویان به ارزش پنج میلیارد ریال و انجام ۱۱۵  مورد بازدید میدانی از خانواده زندانیان که ماحصل آن مطالعه پرونده تعداد زیادی از مددجویان توسط رئیس زندان و طرح موضوع در شورای طبقه بندی برای استفاده از ارفاقی و اشتغال به کار آنها بوده از دیگر اقدامات این مجمع است. 

آماده فراهم کردن شرایط ملاقات مددجویان با خانواده های زندانی، ۳۳۰ مورد خدمات قضایی و مشاوره و آموزش به مددجویان و معرفی ۱۵۰ مددجو به کمیته امداد برای زیرپوشش رفتن را یادآور شد و گفت: معرفی ۲۳۵ مورد به کمیته امداد برای دریافت وام خوداشتغالی، ۹ مورد اشتغالزایی خانواده زندانیان از طریق معرفی به کارگاه های خیاطی و ۳۲ مورد پرداخت کمک موردی ویژه پویش نذر هفتم جهت خرج تحصیلی از اقدامات انجام شده هستند.

وی پرداخت ۲۰ مورد کمک هزینه درمانی و  زایمان و ۲ مورد کمک هزینه تهیه جهیزیه به ارزش ۲ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات انجمن حمایت از زندانیان دزفول طی ۱۱ ماه اخیر عنوان کرد و افزود: خرید ۲ دستگاه آبگرم کن، ۲ کولرگازی، کمک به تجهیز و نوسازی تجهیزات برقی زندان به ارزش یک میلیارد ریال، کمک به زندانیان به ارزش ۶ میلیارد ریال و آزادی ۲۶ مورد جرایم مالی غیرعمد با بدهی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال با پرداخت مبلغی حدود پنج میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده هستند.

دادستان دزفول بیان کرد: اشتغال ۲۶ مورد مستقیم و غیرمستقیم در پوسته داخلی زندان به مبلغ ۸۳۳ میلیون ریال و پرداخت کمک هزینه درمان و بهداشت به ارزش ۸۷۰ میلیون ریال از دیگر فعالیت های ۱۱ ماهه اخیر است‌.

وی از خیرین و مسوولان که در این آیین حضور داشتند قدردانی کرد و گفت: سه یا چهار برابر ظرفیت زندان دزفول زندانی نگهداری می شود.
محمدیار ممبینی رئیس دادگستری دزفول نیز ضمن گرامیداشت میلاد حضرت علی (ع) گفت: شهرستان دزفول از همه جهت الگو بوده و در هر زمینه ای دین خود را ادا کرده است.
وی با بیان اینکه در کمک به ترویج اسلام و دفاع مقدس همه نام دزفول را می‌شناسند، افزود: دزفول شایستگی‌های زیادی دارد و در حوزه خیرین و کمک به  مددجویان سرآمد و الگوی سایر شهرها و استان‌ها است.
رئیس دادگستری دزفول ضمن قدردانی از اقدام خیران که از هزینه زندگی خود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد می‌گذرند، گفت: هرکسی سزاوار ماندن در زندان نیست؛ برخی افراد اساسا نباید در زندان باشند ولی شرایط اقتصادی و اتفاقات ناخواسته باعث به زندان افتادن آنها شده است.
وی ادامه داد: برخی افراد دارای محکومیت  مالی و بازاری‌ها به علت مشکلات مالی مجبورند به حکم قانون  زندان بروند که جای آنها در زندان نیست و  کمک خیران باعث می‌شود تعدادی از آنها را آزاد کنیم .
ممبینی آزادی زندانیان را توصیه دین اسلام و فرهنگ اسلامی ایرانی دانست و گفت: بزرگترین ایثار و احسان ماندگار آزادی زندانیان است.

خروج از نسخه موبایل