اخبار دزفول

اشتغالزایی برای یکهزار نفر با افتتاح بیمارستان یازهرا(س) دزفول

خلاصه خبر
  • فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه اتفاقات خوبی قرار است در حوزه اشتغال شهرستان رقم بخورد، گفت: با افتتاح بیمارستان یازهرا(س) نزدیک به یکهزار نفر و با افتتاح کارخانه قند، نزدیک به ۶۵۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش ایرنا علی فرهمندپور روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با اشاره به رتبه یازدهم این شهرستان در تحقق سهمیه اشتغال امسال افزود: تاکنون ۳۵ درصد سهمیه اشتغال شهرستان دزفول محقق شده است.

فرهمندپور کل سهمیه اشتغال امسال شهرستان دزفول را پنج هزار و ۱۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون یکهزار و ۸۰۱ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: شهرستان دزفول در نشست قبلی شورای اشتغال، رتبه ۲۵ استان را در تحقق سهمیه اشتغال داشت ولی اکنون با تلاش ادارات و ثبت تسهیلات پرداخت شده در سامانه رصد به رتبه یازدهم رسیده‌ایم و انتظار داریم این وضعیت نیز بهبود یابد.

فرماندار ویژه دزفول شورای اشتغال را از مهمترین شوراهای سطح کشور دانست و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های کنونی مردم، ایجاد اشتغال است چراکه باعث از بین رفتن محرومیت و جرائم می‌شود.

وی با گلایه از اداراتی که در قبال تحقق سهمیه اشتغال خود عملکرد خوبی نداشته‌اند، ادامه داد: شهرک صنعتی دزفول با فعال بودن ۹۷ درصد ظرفیت‌ خود در جایگاه نخست خوزستان قرار دارد که انتظار می‌رود در شورای اشتغال نیز حداقل در ثبت اشتغال در سامانه رصد اول باشیم.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه ۶ ماه از سال گذشته و می‌بایست حداقل ۵۰ درصد این سهمیه محقق می‌شد، اظهارداشت: درخصوص تسهیلات بانک‌ها گاه فرد متقاضی مشکلاتی درخصوص تامین ضامن و … دارد ولی با توجه به بررسی‌ها، اغلب تقصیرها در پرداخت نشدن تسهیلات متوجه بانک‌ها است.

وی دلیل اغلب مراجعات به فرمانداری را توجیه نشدن افراد در بانک‌ها و ادارات عنوان کرد و افزود: میز خدمت ادارات و بانک‌ها برای توجیه ارباب رجوع هستند و باید از آنها استفاده شود.

رئیس بهزیستی دزفول نیز یکی از مشکلات ارائه تسهیلات به مددجویان را تامین ضامن عنوان و بیان کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها بدون توجه به بخشنامه‌ها برای دریافت تسهیلات یک میلیارد ریالی از مددجویان ۲ ضامن طلب می‌کنند.

سعید ایثاری این موضوع را باعث ایجاد مشکل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان دانست و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

رئیس کمیته امداد دزفول نیز اظهارداشت: متاسفانه در سه ماه ابتدایی سال هیچ منابعی به شهرستان‌ها داده نمی‌شود ولی برای این برهه زمانی ارزیابی صورت می‌گیرد.

مسعود رحیمی سهمیه اشتغال کمیته امداد را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۸۳ فقره تسهیلات اشتغالزایی در پنج ماه ابتدایی سال توسط کمیته امداد دزفول جذب شده است.

وی بخشی از کم کاری‌ها را متوجه بانک‌ها دانست و بیان کرد: برخی بانک‌ها نظیر پارسیان هنوز حتی یک فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا