اخبار دزفول

لزوم تسریع در ایجاد شهرداری بافت تاریخی دزفول

خلاصه خبر
  • روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول به بهانه‌ی تقدیر از مجموعه مدیریت و کارکنان زحمت‌کش شهرداری دزفول بابت مرمت ساباط و گذر محلات در یادداشتی بر اهمیت ایجاد شهرداری بافت تاریخی و تداوم مرمت بافت قدیم تاکید کرد.

بافت تاریخی شهر دزفول به دلیل بافت سنتی، فرسودگی واحدهای مسکونی، عدم سهولت دسترسی، ضعف زیرساخت ها، مشکلات زیست محیطی و… باید در مسیر رفع رکود و عقب ماندگی قرار گیرد، که خود منشأ بسیاری از رفع مشکلات شهری از جمله مسائل اقتصادی- اجتماعی، کالبدی- فیزیکی، زیست محیطی و امنیتی می باشد.
از سوی دیگر این بافت ها به سبب قابلیت های خاصی که از جهات مختلف دارند، ضرورت توجه به آنها را دو چندان نموده است.برای رفع این مشکلات در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی، به شدت اقدامات همه جانبه در جهت احیاء، مرمت، بازسازی، نوسازی و ساماندهی و به عبارت دیگر تجدید حیات شهری لازم می باشد.همچنین اکثر بناهای تاریخی دزفول به علت ارزش نهفته فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کهن شهر دزفول، چاره ای جز بازسازی و بهسازی این فضاها نداریم و تجارب ملی و بین المللی، حاکی از توفیق طرح های ارتقای کیفی شهری در تجدید حیات شهری و حفظ ارزش های تاریخی این جوامع هستند.
شهرداری دزفول که در مرمت، بازسازی و بهسازی شهر دزفول پیشگام است، باید در راه اندازی شهرداری بافت تاریخی تسریع نماید ولذا با طرح ها و حمایت‌های ارزشمند شورای اسلامی شهر دزفول در آینده نه چندان دور، شاهد رشد و پیشرفت دزفول بزرگ خواهیم بود.

قابل ذکر است مجموعه ساباط های تاریخی گذر صفار واقع در انتهای بازار قدیم دزفول توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری دزفول و همچنین مرمت ساباط های پیکار، صفار و ژوبین، سیما و منظر گذر تاریخی صفار نیز در حال ساماندهی می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا