اخبار دزفول

امام جمعه شهرامام: برای شادی اموات خود بجای خرید فشنگ، درخت بکارید

حجت الاسلام والمسلمین فیض الاسلام در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرامام به ۱۸ آبان روز شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: این شوراها نهادی هستند برای احقاق حق همچنین پیشگیری از اطاله دادرسی

خطیب جمعه یادآور شد: هرچه اعضای شورای حل اختلاف قوی تر و باسوادتر باشند. فرهنگ سازش و صلح نهادینه تر خواهد شد. امروزه شاهد هستیم که خیلی از مشکلات خانوادگی، اختلافات و خیلی از موارد دیگر بوسیله شوراها برطرف و منجر به سازش و صلح می‌شوند.

خطیب جمعه شهر امام ره. گفت: انسان مومن نباید خود برترین باشد نسبت به جامعه نیز باید اهتمام داشته باشد تا مسائلی که سبب رنجش مردم می‌شود را با کمک‌ دیگران رفع نماید. گاهی بعضی افراد که فرد گرا هستند. شادی خود را به غم دیگران ترجیح می‌دهند.

وی گفت: یکی از مسائلی که متاسفانه امروزه بعضی رعایت نمی‌کنند در حالی که حق الناس است، گاهی باعث ضربه روحی و روانی به افراد بخصوص کودکان و نوجوانان می‌شود.

وی در ادامه گفت: پخش کلیپ‌هایی است که در برنامه شاد بعضی از دانش آموزان یا خانواده آنها اشتباهاتی می‌کنند. و این‌ها در فضای مجازی پخش می‌شوند. که خلاف ادب و اخلاق و منش اهل بیت ع. است.

خطیب جمعه شهر امام ره. به دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: از زمانی که آمریکایی‌ها قدرت خود را در ایران از دست دادند و دیگر پایگاهی ندارند. دشمنی خود را علنی کرده اند، آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود امروزه فقط سلاح تحریم را در دست دارند. که البته باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری این تحریم‌ها با اتکاء به توان داخلی و ترسیم نقشه ی درست و علمی خنثی بشوند.

خطیب جمعه یادآور شد: دولت جدید که انشاالله دولت مردمی و انقلابی خواهد بود. باید توجه بیشتر به اقتصاد و معیشت مردم داشته باشد و آن را از مذاکره هسته ای جدا کند. به دنبال اصلاحاتی باشد که اقتصاد و معیشت مردم به سمت بهبودی برود.

وی گفت: الان قدرت خرید مردم کم شده نظارت درستی صورت نمی‌گیرد. بازار قانونمد نیست آشفتگی بیداد می‌کند. قیمت‌های بعضی از مایحتاج مردم بسیار بالا رفته
گفته شده است که طرح جدید ترمیم قدرت خرید مردم در دست دولت است که نیاز است قبل از اجرای طرح به زیرساخت های آن توجه بشود و گرنه دولت و مردم دچار مشکل خواهند شد.

وی به ۲۴آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب‌هایی که فضای مجازی به ما وارد کرد این است که از کتاب و کتابخوانی ما را جدا کرد، امروزه جوانان و نوجوانان ما لذت رفاقت با این یار مهربان را هنوز نچشیده اند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری نیاز و احتیاج جامعه را به مطالعه نیاز جدی می‌دانند. که باید مسوولان روی این مساله کار کنند.

وی افزود: کتاب و کتاب خوانی در تکامل فردی و اجتماعی نقش مهمی را ایفاء می‌کند.

امام جمعه شهر امام ره. به مشکلات موجود در شهر امام نیز اشاره کرد و‌ گفت: در این شهر مشکلات فراوان است مشکلات فرهنگی که بعضی انگار دوست ندارند این مشکلات برطرف شوند.

وی گفت: مساله تیراندازی در مراسمات یک مشکل فرهنگی هست که سبب ناراحتی اکثر شهروندان شده و بارها گلایه کرده اند.

وی ادامه داد: تیراندازی هیچ خیری و سودی برای اموات ندارند بلکه گاهی سبب رنجش آن‌ها خواهد شد.

خطیب جمعه گفت: اگر واقعا دنبال شاد کردن اموات خود هستید‌ به جای خرید فشنگ به نیت میت خود کتاب بخرید و به مساجد هدیه کنید یا در خانه ی او یک درخت بکارید و یا وسیله ای از جهیزیه ی یک دختر فقیر و یتیم را تهیه کنید یا پول داروی یک بیمار را بدهید.

خطیب جمعه همچنین به سرقت زیاد کابل برق اشاره کرد و گفت: این مساله متاسفانه در جاهای دیگر هم اتفاق افتاده باید مالخرها گرفته شوند و مجازات سنگینی برایشان در نظر گرفته شود و دزد را سریع آزاد نکنند.

وی به کمک‌ مستمندان و افراد مستحق از طرف بهزیستی نیز اشاره کرد و گفت: بعضی افراد گله مند هستند که با وجود مشکلات زیاد و بیماری دیگر از حمایت بهزیستی برخوردار نیستند. که بنده از مسوولین عزیز خواهشمندم مدد جویان را بیشتر تحت حمایت خود قرار بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا