اخبار دزفول

بیماری های غیرواگیر علت زمینه ای مرگ ۶۱ درصد فوتی های کرونا در شهرستان دزفول

دکتر ماندگار معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اعلام این خبر افزود مقایسه مرگ ناشی از کرونا (۲۲درصد) در مقایسه با مرگ فقط بعلت بیماری های قلبی عروقی (۳۱درصد) از ابتدای همه گیری تا کنون بسیار قابل تامل است!

بدین منظور غربالگری بیماریهای مزمن غیر واگیر جهت کارکنان ادارات شهرستان دزفول با هدف شناسایی زودهنگام بیماری های زمینه ایی مزمن ( قلبی عروقی، دیابت، فشار خون، چاقی و چربی بالا..) با توجه به اهمیت تشخیص و مداخلات زود هنگام این گروه از بیماریها در کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ تداوم دارد.
غربالگری و خطرسنجی بیماریهای مزمن غیرواگیر از ابتدای شهریورماه برای کارمندان ادارات در شهرستان دزفول آغاز و تاکنون پرسنل ادارات (از جمله فرمانداری ویژه شهرستان ،دادگستری ، دادسرای عمومی، پلیس راهور ،یگان امداد،معاونت حمل و نقل شهرداری،شهرداری های منطقه ۱ ، ۲ و مرکزی،کمیته امداد،آموزش و پرورش دزفول، آموزش و پرورش سردشت،آتش نشانی،سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری،شورای اسلامی شهرستان دزفول و …) خدمات فوق را در محل کار خود دریافت نموده اند. ایشان ضمن تاکید بر ادامه فعالیت فوق یادآور شد طرح مذکور جهت سایر شهروندان بالای ۳۰ سال در مراکز بهداشتی درمانی نیز در حال انجام می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا