تشکیل ۵۰ پرونده تخلف صنفی در حوزه آرد و نان دزفول

محمد غلامی ارزش ریالی این تخلفات را پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این پرونده‌ها در جریان انجام ۳۰۴ بازرسی از نانوایی‌های شهرستان تشکیل شده است.

وی این تخلفات را شامل گرانفروشی، کم فروشی و فروش خارج از شبکه عنوان کرد و ادامه داد: تخلفات از طریق سامانه ۱۲۴ صنعت، معدن و تجارت ثبت و توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول رسیدگی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول با اشاره به راه اندازی سامانه نانینو در تمام نانوایی‌های مجاز شهرستان گفت: این سامانه، فروش آرد در نانوایی‌ها را بسیار دشوار کرده است.

وی راه اندازی سامانه نانینو را از اقدامات ارزشمند دولت دانست و افزود: درصورت فروش آرد یا پخت خارج از شیفت، سیستم هوشمند نانینو تخلف را شناسایی و سهمیه آرد نانوایی را کم می‌کند.

به گزارش ایرنا نشستی شب گذشته(سه شنبه) درخصوص رسیدگی به مشکلات کاهش سهمیه آرد دزفول در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار و مقرر شد تیم‌های بازرسی با ریاست کارگروه آرد و نان و همراهی اداره‌های جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بسیج اصناف و اتحادیه نانوایان شهرستان دزفول تشکیل و به صورت روزانه از نانوایی‌های سطح شهر بازرسی شود.

همچنین مقرر شد نانوایانی که سهمیه آردشان به زیر صرفه اقتصادی رسیده است به منظور ترمیم و افزایش سهمیه در اسرع وقت توسط دبیر کارگروه آرد و نان و جهاد کشاورزی دزفول به سازمان جهاد کشاورزی خوزستان معرفی شوند.

۳۰۰ واحد نانوایی در شهرستان دزفول وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل