اخبار دزفول

ایجاد اداره آستان مقدس سبزقبا(ع) به صورت تولیت دنبال می‌شود

به گزارش دزفوری از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول، علیرضا زمانی راد عصر چهارشنبه در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای شهر دزفول در صحن علنی این شورا، با بیان اینکه تعیین تولیت برای حرم حضرت سبزقبا(ع) به معنای انتخاب مستقیم مدیر این حرم توسط رهبر معظم انقلاب است، افزود: اداره حرم حضرت سبزقبا(ع) به صورت تولیت فرایندی زمان بر است و نیاز به بسترسازی و پیگیری فراوان دارد.

وی با بیان اینکه تنها پنج مکان مذهبی در کشور به صورت تولیت اداره می‌شود، ادامه داد: اعتاب مقدس حرم امام رضا(ع)، حضرت معصومه(ص)، شاهچراغ(ع)، عبدالعظیم حسنی(ع) و مسجد جمکران به صوت تولیت اداره می‌شوند.

دبیر هیات امنای حرم حضرت سبزقبا(ع) بیان کرد: حرم حضرت سبزقبا(ع) باید محوریت فرهنگی توسعه شهر دزفول شود تا این شهر به یکی از مقصدهای زائران در کشور تبدیل شود.

وی با تبریک دهم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت سبزقبا(ع) افزود: کمیته ویژه حرم حضرت سبزقبا(ع) با تصویب شورای ششم با هدف دستیابی به چهارمین حرم اهل بیت(ع) و تبدیل دزفول به عنوان مقصد سفر زیارتی تشکیل شد.

زمانی راد گفت: همه اعضای شورای اسلامی شهر دزفول با توجه به اهتمام و دغدغه نسبت به حرم حضرت سبزقبا(ع) در کمیته ویژه حضرت سبزقبا(ع) عضو و پیگیر مصوبه‌های این کمیته بودند.

وی با اشاره به تشکیل ۲۰ نشست کمیته حضرت سبزقبا(ع) با ۴۵ مصوبه افزود: پیگیری هیات امنایی کردن حرم حضرت سبزقبا(ع) به عنوان مهمترین مصوبه این کمیته در اولویت قرار گرفت که سرانجام پس از پیگیری فراوان این مهم محقق شد.

دبیر هیات امنای حرم حضرت سبزقبا(ع) گفت: حرم حضرت سبزقبا(ع) پیش از انقلاب و مدتی پس از انقلاب به صورت هیات امنایی اداره شده که هر آنچه توسعه این حرم بوده در این دوره‌ رقم خورده است.

وی ادامه داد: حرم حضرت سبزقبا(ع) از ۲۰ سال گذشته توسط اوقاف مدیریت می‌شود که با وجود تلاش‌های انجام شده توسط این اداره، در ۲ دهه گذشته این آستان هیچ توسعه‌ای نداشته است.

زمانی راد اظهار کرد: حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سردار رئوفی مشاور قرارگاه خاتم الانبیا(ص) از فرزندان دزفول رییس و نایب رییس هیات امنای حرم حضرت سبزقبا(ع) انتخاب شدند که این فرصتی کم نظیر برای توسعه حرم حضرت سبزقبا(ع) فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا