اخبار دزفول

شهردار: قیر مناسب برای آسفالت معابر در اولویت دزفول نداریم

خلاصه خبر
  • شهردار دزفول گفت: حدود ۵۹۰ هزار متر مربع از مناطق دزفول در اولویت آسفالت قرار دارد، حال آنکه نه قیر مناسب و با کیفیت داریم و نه کارخانه ما در شرایط مناسبی است.

به گزارش ایرنا، سید حسن عیسی زاده روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: کارخانه ای که از دهه ۶۰ نصب شده، الان مستهلک است و با نقص های زیادی مواجه است. 

شهردار دزفول در پاسخ به سوال علت عدم کیفیت لکه گیری آسفالت نیز گفت: مسائل متعددی در این خصوص دخیل هستند، برخی مناطق جدید و توسعه یافته اند که مستلزم زیرسازی لایه اول و نگهداری هستند و بواسطه شرایط جوی و استهلاک، گردوخاک، تردد خودروهای سنگین،عدم زیرسازی مناسب به علت سرعت کار و نبود کیفیت لازم  موجب وضعیت نابسامان و عدم کیفیت آسفالت سطح شهرستان شده است .

وی  گفت:  حجم لکه گیری دزفول زیاد است و به علت نوارهای حفاری و خدمات سایر ارگان ها لکه گیری ها  زیاد می شوند .

وی ادامه داد: شهرداری دزفول با وجود قدمت بالایی دستگاه های لازم را ندارد و دستگاه های موجود  اسقاطی و مستهلک هستند و ازطرفی جبران قطعات هزینه زیادی دارد که برای تعمیر و تجهیز این قطعات ورود کردیم ولی نیاز است از ظرفیت بخش خصوصی و برون سپاری استفاده کنیم .

عیسی زاده با اشاره به اینکه به اندازه کافی نیروی آموزش دیده در خصوص لکه گیری آسفالت نداریم، گفت که نیروهای باتجربه هم بازنشسته شدند و نیروی متخصص جایگزین نشدند .

وی افزود: لکه گیری باید در اختیار معاونت فنی باشد به همین دلیل برای ساماندهی این وضع از اختیار معاونت شهری خارج شد.

عیسی زاده افزود:از مشاوران مجرب در این خصوص استفاده شده تا لکه گیری، ترمیم و روکش انجام شود، ۶۹۰ تن سهمیه قیر نیز جذب شده و قیرپاشی جاده بن جعفر نیز  انجام شده ولی این میزان ناکافی است .

وی افزود: البته قیر پاشی شرایط هوایی خاص خود را نیاز دارد که در نیمه اول سال جدید، اقدامات پرحجم تری انجام خواهد شد .

شهردار دزفول گفت که نامه  سوالات اعضای شورا در تاریخ ۱۴ اسفند را دریافت کردم و قبل از انقضای مهلت مقرر حاضر شدم، پیش از این نیز اعلام کردم جواب قانونی را  در این خصوص خواهم داد.

وی   افزود : اعتبار و مشروعیت خود را برخاسته از نظر شورای شهر می دانم و خود را مکلف به تحقق شعارها و برنامه های یکایک اعضای شورا می دانم و لازم است جهت تنویر افکار عمومی و رفع ابهام پاسخ دهم .
شهردار دزفول اعتماد و امید مردم را بزرگترین اعتبار شورا دانست و گفت: حفظ اتحاد و همدلی در بین اعضای شورا و حفظ هماهنگی  بین شهرداری و شورا مهمترین وظیفه ماست و هر اقدامی که به اتحاد داخلی شورا و هماهنگی شورا و شهرداری لطمه بزند مغایر با تعهد ماست لذا حداکثر توان خود را بر حفظ انسجام و اتحاد خواهم بست.

نیمی از نیروهای شهرداری دزفول تعیین تکلیف می شوند 
شهردار دزفول به تشریح سوالات اعضای شورای شهر پرداخت و گفت: علت پرداخت غیرقانونی اضافه کار و تعطیل کاری نخستین سوال مطرح شده است که باید گفت پایان هر ماه که حقوق محاسبه می شود جدول هایی برای تعیین کارکرد افراد در نظر گرفته می شود و  اضافه کارهایی بنا بر عرف و روال به اشخاص اختصاص داده می شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های قبل بحث اضافه کار وتعطیل کار بیش از کارکرد مطرح بوده گفت: شهرداری بیش از یکهزار و ۹۰۰  نیرو دارد که مدل های قراردادی متنوعی دارند، برخی نیروها رسمی،  برخی قراردادی شهرداری، برخی قرارداد با استانداری دارند، برخی نیروی حجمی هستند که  ماهیت استخدامی هرکدام فراز و فرود دارد ولی در مجموع پایه حقوق کارمندان شهرداری رقم بالایی نیست و با توجه به تعدد فعالیت ها از جمله نظافت و خدمات شهری که مربوط به ساعت و روز مشخصی نیست، برای جبران و ترمیم حقوق در نظر گرفته شده است. 
وی ادامه داد: پس از حدود ۱۰ یا ۱۵ سال این وضعیت  باید تعیین تکلیف می شد که این امر  راهکار قانونی نیز دارد، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل یکی از راهکارهاست که در دستور  کار است و باتوجه به اینکه کارکنان شهرداری ۲۵ نوع قرارداد دارند طرح طبقه بندی مستقل و مشخصی نیاز دارند که منطبق کردن آنها دشوار است که  به  دلیل اجرایی نشدن طرح،  اضافه کار راهکار مناسب تری بود که ارائه شد. 
شهردار دزفول اظهارداشت: از آبانماه  که وارد کار شدم شناسایی و ساماندهی نیروها  را آغاز کردم و اعلام کردم  اضافه کاری ها با بهره وری ها متناسب باشد، بعد از آن نیز ساعات کاری و حجم کار افزایش یافت و بازنگری آغاز شد تا بررسی های  لازم صورت گیرد .
وی افزود: برای سال آینده با رسمی شدن نیروهای ایثارگر و اضافه شدن حدود ۸۰ نفر از طریق آزمون، نصف نیروها تعیین تکلیف می شوند و ماهیت رسمی و ثابت پیدا می کنند، نصف دیگر قراردادها نیز ساماندهی می شوند .

انتصاب سرپرست آتش نشانی دزفول مطابق اساسنامه انجام شد
شهردار دزفول در خصوص  علت انتصاب شخص غیرمتخصص در پست مهم و حساس و تخصصی  آتش نشانی  نیز گفت:  همه چیز در اساسنامه آتش نشانی و خدمات ایمنی  مشخص است که بر اساس فصل پنجم ماده ۱۰ این اساسنامه،  رئیس سازمان آتش نشانی باید  از افراد ذیصلاح که علاوه بر داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس دارای حداقل  پنج سال سابقه مدیریتی و اجرایی مرتبط با پیشنهاد رئیس هیات مدیره و با تایید و حکم  شهردار باشد .
وی افزود: در انتخاب انجام شده روح اله بهشتی فرد کارمند شهرداری بود و سابقه کاری مورد نیاز در هیات مدیره را نیز داشت ضمن اینکه فرد منتصب باید تجربه فعالیت در آتش نشانی را داشته باشد که طبق شرح وظایف عمل شد.
شهردار  دزفول بیان داشت: آتش نشانی دزفول مشکلات و کمبودهای جدی دارد که مستلزم بازنگری جدی در رویه ها است، البته نیروی انسانی دلسوز و خیرخواهی داریم که کمبودها  را  جبران می کنند ولی حداقل امکانات باید فراهم شود، لذا حرکت جدی برای تامین تجهیزات شروع شده و برای تقویت ناوگان و تجهیزات نیز اقداماتی صورت گرفته که  اطلاع رسانی خواهدشد.

حل مشکل پروژه قائم دزفول، نیازمند سرمایه گذاری فرامنطقه ای است 
عیسی زاده در خصوص تعیین تکلیف پروژه قائم نیز گفت: پروژه قائم  یک طرح  باستانی با حدود ۱۲ سال قدمت  است که مشکلات زیادی دارد، پیشرفت آن کمتر از ۵۰ درصد است با این وجود حتی با وضع موجود نیز  یکی از سرمایه های شهر و شهرداری دزفول است.
وی  با بیان اینکه زحمات زیادی در خصوص این پروژه انجام شده افزود: برای تکمیل این پروژه با  حدود ۲۲هزار و ۷۰۰ متر زیربنای تجاری،  اداری  و خدماتی  حدود   ۱۲ هزار  میلیارد ریال  نیاز  است  که  تامین این اعتبار با تجهیز و سرمایه در گردش مستلزم سرمایه گذاری جدی و فرامنطقه‌ای است .
شهردار دزفول با بیان اینکه تعیین تکلیف املاک این پروژه مستلزم کار حقوقی زمان بر است گفت:  مذاکرات زیادی در این خصوص با بانک شهر  انجام شده و با توجه به اینکه این پروژه  افزون بر ۲ هزار  میلیارد ریال  به بانک شهر بدهی دارد این بدهی باید پرداخت شود که قرار شده  بانک شهر باید این پروژه  را قیمت گذاری کند.

شهردار دزفول در خصوص وضعیت پرسنل مامور در ادارات و نهادها نیز گفت: در تعاملی که بین ادارات وجود دارد مامور و افراد شاغل در ادارات بخشی از فعالیت خود را در اداره دیگری انجام می دهند که در شهرداری نیز چنین بوده  است .
وی افزود: فعالیت این افراد طبق ضابطه  ادامه خواهد یافت و برخورد سلبی با آنها در اولویت بنده نیست شورا نیز ملاحظات خود را باید  در این خصوص داشته باشد .
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: همه اعضای شورا دغدغه مردم و شهر را دارند و طی ۶ ماه گذشته تمام تلاشمان این بوده بازوی قدرتمندی در کنار شهردار باشیم .
محمدحسن پرآور  گفت: در این مدت بیش از ۶۸ جلسه رسمی و ۱۸۰ مصوبه داشتیم که  ۹۹.۵درصد مصوبات تایید کمیته تطبیق شدند .
وی افزود:  بیش از ۳۰ نیرو که زمان بازنشستگی آنها در شهرداری  فرا رسیده با حفظ جایگاه و شان آنها، فرآیند بازنشستگی ضمن حفظ احترام و طبق درخواست خودشان در حال انجام است .
رییس شورای اسلامی شهر  به نبود قیر در دزفول اشاره کرد و گفت: آسفالت  یکهزار و ۲۵۰  متر جاده بن جعفر از جمله مواردی است که با تلاش همه گانه در این خصوص ورود کردیم .
وی  از سوالات مطرح شده اعضای شورا قدردانی کرد  و گفت: برای تحقق مطالبات مردمی  نیازمند  یاری  اعضای شورا، شهردار و همفکری خبرنگاران هستیم که نقد و تشویق  دلسوزانه دارند و منافع شهروندان را دنبال می کنند.

 وی از شهردار  دزفول خواست قائم مقام برای خود انتخاب کند تا بتواند در مرکز دنبال حل مشکلات شهر باشد .

به گزارش دزفوری از ایرنا چهاردهم اسفندماه ۲نفر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول طی نامه ای پنج سوال از شهردار مطرح کردند که امروز به این سوالات پاسخگویی شد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا