اخبار دزفول

انعقاد قرارداد آب محصولات زمستانه در شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان

خلاصه خبر
  • مدیر امور مشترکان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: قرارداد آب بیش از هفت هزار و ۷۰۰ هکتار کشت زمستانه در شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی با کشاورزان منطقه منعقد شد.

محمدرضا سپهری افزود: بیشترین سطح زیر کشت به محصول راهبردی گندم با ۶ هزار و ۱۲۸ هکتار اختصاص یافته و پس از آن کاهو، هویچ، پیاز و سبزی قرار دارند.
وی همچنین به ثبت بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار قرارداد سالانه در سامانه عقد قرارداد مشترکان آب زراعی این شرکت اشاره کرد و گفت: محصولات سالانه شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان را باغات مرکبات، گل رز، گل فصلی، گیاهان دارویی و یونجه تشکیل می‌دهند که بیشترین قرارداد ثبت شده به باغات مرکبات با سطح یک هزار و ۸۷۹ هکتار اختصاص دارد.
وی به تاخیر در آغاز عقد قراردادهای زمستانه امسال به دلیل کاهش شدید منابع آبی در سال زراعی گذشته و جاری اشاره کرد و ادامه داد: عقد قراردادهای آب محصولات زمستانه تاکنون به میزان ۶۰ درصد سال‌های نرمال بسته می شود ولی در صورت بهبود شرایط منابع آبی و ابلاغ سازمان آب و برق خوزستان، این امیدواری وجود دارد که محدودیت سطح کشت در قراردادهای آب برداشته شود.
سپهری از کشاورزان منطقه خواست با توجه به لزوم برنامه ریزی نیاز آبی شبکه به ویژه پس از اتمام فصل بارندگی، برای عقد قرارداد آب محصولات زمستانه به امور مشترکان شرکت در دفتر مرکزی دزفول و دفاتر نمایندگی در شوش و منطقه سرخه مراجعه کنند.
شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا