اخبار دزفول

نجات جان ۱۴۸ مورد مادر باردار توسط اورژانس دزفول

خلاصه خبر
  • در ديدار رئيس دانشگاه علوم پزشكی دزفول با ماما هاي حوزه بهداشت عنوان شد: بالغ بر ۷۵۰۰ مادر باردار مراقبت هاي دوران بارداری را در مراكز خدمات جامع سلامت دريافت كرده اند.

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت دزفول، در ادامه برنامه های بزرگداشت روز جهانی ماما (۱۵ اردیبهشت)، دکتر علیرضا خسرو پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بهمراه خانم دکتر عصار معاون بهداشت و دکتر شفیعی نیا رئیس مرکز بهداشت دزفول با حضور در مراکز خدمات جامع سلامت شهید بادروج (مرکز شماره ۵) و شهیده طوبی دیاحسین (مرکز شماره ۶) از تلاش های ماماهای این مراکز به نمایندگی از سایر ماماها تقدیر بعمل آوردند.

در دیدار بعدی که با ماماهای حوزه ستادی معاونت بهداشت و ستاد مرکز بهداشت شهرستان انجام شد، دکتر عصار معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گزارش داد: خوشبختانه در حال حاضر تمامی شاخص های مراقبتی سلامت مادران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول از میانگین شاخص های کشوری بالاتر هستند.

دکتر شفیعی نیا نیز عنوان کرد:بالغ بر ۷۵۰۰ مادر باردار مراقبت های دوران بارداری را در مراکز خدمات جامع سلامت دریافت کرده اند که از این تعداد، ۴۹۷۹ مادر باردار نیازمند مراقبت و توجه‌ ویژه دوران بارداری بوده اند.

در ماه های اخیر نیز ۱۴۸ مورد نجات جان مادر باردار (که از این تعداد ۱۳۴ مورد با آمبولانس و ۱۴ مورد بوسیله بالگرد از مناطق صعب العبور شهرستان دزفول ) به بیمارستان اعزام گردید که منجر به تولد نوزاد سالم از مادر سالم گردید.

در خاتمه این دیدار دکتر خسروپناه با توجه به تاثیر خدمات بهداشت در آموزش و فرهنگ سازی جامعه، بر تلاش مضاعف ماماها در خصوص جوانی جمعیت و فرزند آوری تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا