اخبار دزفول

آستانه سبزقبا(ع) بعنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) در ایران شناسانده شود

خلاصه خبر
  • رئیس شورای اسلامی شهر دزفول: آستانه متبرک حضرت سبزقبا (ع) باید بعنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) در ایران شناسانده شود.

به گزارش دزفوری، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول، محمدحسن پرآور در جلسه کمیته حضرت سبزقبا(ع) در محل فرمانداری دزفول که جهت تکریم و بزرگداشت این امامزاده در تمام زمینه های عمرانی و فرهنگی توسط شورای اسلامی تشکیل شده است، در سخنانی با اشاره به عظمت این امامزاده گفت:
شأن و جایگاه این حضرت بیش از پیش باید شناسانده شود تا مردم سراسر این میهن اسلامی، با این امامزاده عظیم الشأن بیشتر آشنا شوند و بقعه و بارگاه نورانی آن بعنوان چهارمین حرم اهل بیت در ایران، مأمنی باشد جهت استغاثه و هدفی قرار گیرد برای گردشگران فرهنگی مذهبی.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به مشکلات صحن و سرای حضرت نیز گفت:
باید با همکاری تمام دستگاه های اجرایی شهرستان تلاش شود تا شرایط آستانه به سمت وضعیت مطلوب و جایگه واقعی آن حرکت کند که قطعاً این امر با وحدت و همدلی میسر خواهد بود.

علی فرهمند پور فرماندار ویژه شهرستان نیز، جایگاه آستانه را در بین مردم دزفول یک جایگاه ویژه عنوان کرد که باید ضمن تقویت جایگاه این پایگاه فرهنگی مذهبی شهر، از تمام توان خود در جهت هم ساماندهی مسائل عمرانی و هم شناسایی در سطح کشور بهره ببریم و فرمانداری نیز در این مسیر آمادگی کامل دارد.

در این نشست هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، رئیس اداره اوقاف، معاون اداره میراث فرهنگی و مدیر حرم مطهر نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند و مصوباتی نیز در پایان جلسه به تصویب رسید و مقرر شد هر کدام از دستگاه ها، بطور مستمر گزارش اقدامات خود را جهت ارزیابی و حرکت های رو به جلو، به کمیته حضرت سبزقبا(ع) در شورای اسلامی شهر ارائه دهند.

به گزارش دزفوری، طی روزهای گذشته آیت الله سبط شیخ انصاری نسبت به بی توجهی‌ها و وضعیت نامناسب رسیدگی به این بقعه متبرکه انتقاداتی را مطرح کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا