اخبار دزفول

امیدواری خسروپناه جهت پیشرفت ۸۰ درصدی بیمارستان یا زهرا تا پایان سال

به گزارش دزفوری از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول محمد حسن پرآور امروز یکشنبه_ دوم شهریور ماه_ در یکصد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول به هفته دولت اشاره و یاد و خاطره سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر که در ۸ شهریور ماه سال  ۶۰ توسط منافقین کوردل به شهادت رسیدند را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد دولت دکتر رئیسی با عنایات حضرت ولی عصر در راهی که برای رفع مشکلات دنبال می کند موفق باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در ادامه این نشست که به مناسبت روز پزشک با حضور رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی همراه بود ابراز امیدواری کرد مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همانگونه که با شتاب حرکت می کند به راهش ادامه دهد و سالروز تولد شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک را به همه پزشکان تبریک عرض کرد.

پرآور افزود جامعه پزشکی در ۴۲ سال گذشته بخصوص در ایام جنگ، کرونا و محرومیت زدایی خدمات زیادی به نظام ارائه و بسیجی وار وارد شدند و خدمات مثمر ثمری ارائه دادند.

وی با قدردانی از حضور خیرین سلامت ابراز کرد مدیریت دانشگاه جهت ایجاد مراکز درمانی در مناطق کم برخوردار با همکاری فرماندار، نماینده و خیرین گام های بزرگی برداشته شده و بیمارستان یازهرا اولین بیمارستان دزفول است که دولت در حال احداث آن است و کلیه مراکز درمانی این شهر توسط خیرین احداث شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اعلام اینکه مجموعه شورای آمادگی کامل جهت مشارکت در رفع مشکلات درمانی منطقه را دارد افزود دولت در نظر دارد ۲۰۰ بیمارستان را بعنوان مرکز گردشگری سلامت اعلام کند و باید با توجه به پتانسیل های دزفول پیگری های لازم جهت حضور این شهر در مجموعه مراکز گرشگری سلامت کشور قرار گیرد.

علیرضا خسروپناه: اجرای ۳۲ پروژه درمانی در مناطق محروم در دستورکار قرار دارد/ در تلاش هستیم تا پایان سال بیمارستان یازهرا ۸۰ درصد پیشرفت داشته و مجوز استخدام گرفته شود

در ادامه این نشست که با حضور رئیس، معاون پشتیبانی و معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی همراه بود علیرضا خسروپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، جامعه پزشکی و مدافعین سلامت از توجه شورای اسلامی شهر دزفول به حوزه درمان و دانشگاه علوم پزشکی تشکر کرد.

وی با اشاره به توجه ویژه به گفتمان انقلاب اسلامی افزود اجرای ۳۲ پروژه درمانی در مناطق محروم در دستور کار قراردارد و بخشی ازآن ها طی روزهای آتی کلنگ زنی می شود و تصریح کرد پیگیری رفع مسائل درمانی مناطق صعب العبور با احداث مراکز شبانه روزی و افزایش سطح خدمات درمانی همچنین احداث مراکز جامع سلامت در مناطق سردشت و شهیون از دیگر اقدامات انجام شده در مناطق محروم می باشد.

خسروپناه درخصوص تکمیل بیمارستان یازهرا اظهار کرد جلسات فشرده و گسترده ای با معاونین رئیس جمهور انجام و بدهی های گذشته این پروژه پرداخت و با اعتبارات در نظر گرفته شده امیدواریم تا پایان سال پیشرفت پروژه به ۸۰ درصد رسیده و مجوز های استخدام گرفته می شود.

وی تسویه بدهی ها و مطالبات کادر درمان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی، پیگیری جهت خرید تجهیزات و خدمات در کلینیک های تخصصی افشار و یازهرا با نازلترین قیمت ها را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان و افزود نگاه به خدمات درمان درسطح فوق تخصصی و جلوگیری از مراجعه به تهران و مرکز استان در نازایی و سرطان حرف اول را می زنیم و تصریح کرد با کمک دادستان و دادگستری در حال حذف مراکز غیر تخصصی سطح شهر هستیم.

در ادامه جلسه اعضای شورا نظرات و سوالات خود را در حوزه درمان را مطرح و رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی دزفول پاسخگوی سوالات مطرح شده بودند.

– علیرضا زمانی راد خواستار توضیحاتی درخصوص برنامه مدیریت دانشگاه جهت ارتقای سطح دانشگاه علوم پزشکی دزفول و استفاده سرمایه گذاران حوزه درمان از زمین های تحت مالکیت آن دانشگاه شد.

غلامعلی رسالتی فر ضمن انتقاد از کمبود نیرو در بخش اوژانس بیمارستان بزرگ دزفول افزود مالیاتی که برای کارت خوان ها وضع شده موجب عدم استفاده از کارتخوان توسط بعضی پزشکان و سردرگمی بیماران شده و باید به این وضع رسیدگی شود.

علیرضا مجدی نسب با قدردانی از برخورد با مراکز غیر تخصصی وبدون مجوز خواستار ادامه این روند خصوصا درحوزه لیزر و زیبایی شد و افزود از آنجا که دانشگاه جندی شاپور در سال های اخیر توانسته هویت این دانشگاه را بازگرداند که بخشی از آن در حوزه پزشکی بوده خواستار استفاده از این ظرفیت شد.

حجت الاسلام نمازی با بیان اقدامات دکتر حامد در مناطق محروم تاکید کرد پزشکان متعهد باید بعنوان الگو برجسته شوند وی در ادامه از زحمات دکتر توکل معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول بابت توجه به مرکز بهداشت کوی پیام نور قدردانی کرد.

– زهرا آدینه ضمن تبریک روز پزشک و قدردانی بابت خدمت رسانی به مناطق محروم و اجرای چند پروژه در این مناطق همچنین خدمات ارائه شده در کلینیک های تخصصی یا زهرا و افشار خواستار ارائه توضیحاتی درخصوص روند تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی شد.

– سید باقر موسوی فخر به تعرفه پائین عمل های جراحی و اخذ مبلغ اضافی توسط برخی پزشکان اشاره و این امر را موجب فشار مضاعف به قشرهای ضعیف جامعه عنوان و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

دکتر صائمی معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه درفول علیرغم امکانات کم بیش از ده برابر ظرفیت خود خدمات رسانی می کند خواستار حمایت شورای شهر شد و افزود بیمارستان تامین اجتماعی در حد اورژانس فعالیت می کند و راه اندازی کامل آن نیازمند اقدامات برون استانی است.

دکتر مهدیه توکلی معاون بهداشت و درمان نیز کشتارگاه، فاضلاب و پسماند را از مشکلات مزمن شهرستان عنوان و توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه بیماری های واگیر دار و رسیدگی و ارتقا سطح بهداشت مناطق حاشیه ای شهر ارائه داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا