اخبار دزفول

بیمارستان تامین اجتماعی دزفول به بهره برداری رسید

خلاصه خبر
  • بیمارستان تامین اجتماعی دزفول روز یکشنبه به صورت ویدئوکنفرانس توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

علی ولی منش مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در حاشیه بهره برداری بیمارستان تامین اجتماعی دزفول گفت: این بیمارستان ۹۶ تختخوابی در پنج طبقه در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع دارای بخش‌های درمان و بستری است.
وی اعتبار هزینه شده برای احداث ساختمان و تجهیزات درمان این بیمارستان را ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیزات و یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای ساخت بیمارستان از اعتبارات سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است.
ولی منش بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی دزفول را از ظرفیت‌های خوب سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: افزون بر ۲۲۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان درفول وجود دارد که ۵۰ درصد جمعیت ۴۴۰ هزار نفری شهرستان را شامل می‌شود.
وی با اشاره به وجود ۲ مرکز درمانگاه و پلی کلینیک در دزفول افزود: با بهره برداری از بیمارستان تامین اجتماعی موضوع درمان و بستری بیمه شدگان نیز برطرف می‌شود تا درصورت نیاز حمایت خوبی برای کمک به بیماران باشد.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه درصددیم مراکز سرپایی تامین اجتماعی دزفول را ارتقا دهیم، گفت: فعالیت بیمارستان‌ها به صورت فازبندی است که براین اساس در مرحله نخست اورژانس و کلینیک‌های سرپایی، بخش‌های پشتیبان مانند آزمایشگاه و رادیولوژی و سایر بخش‌ها فعال می‌شوند و سپس بخش‌های بستری در مراحل بعد قرار می‌گیرند و بیمارستان به تدریج به بلوغ خود می‌رسد.
جذب ۲۹۵ نفر در ۲ بخش نیروهای شرکتی و پیمانی در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول

ولی منش از جذب ۲۹۵ نفر در ۲ بخش نیروهای شرکتی و پیمانی بیمارستان تامین اجتماعی دزفول خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ نفر فراخوان شده که مشغول به کار شده‌اند.
وی افزود: با توجه به تجربه آزمون‌های قبل، محدودیت جذب نیروی بومی و گاه نبود نیروی متخصص در محل استقرار بیمارستان که منجر به لغو مجوز جذب نیرو می‌شد در این آزمون مشکل برطرف شد ضمن اینکه نیروهای بومی مورد نیاز نیز جذب شدند.
ولی منش اظهارداشت: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول یک بیمارستان جنرال است که چهار بخش زنان، اطفال، جراحی و داخلی دارد و بخش‌های ویژه اورژانس، سی سی یو، آی سی یو و ان آی سی یو آن فعال هستند.
وی با بیان اینکه تجهیزات آندوسکوپی، ماموگرافی و سی تی اسکن آماده شده و در مراحل بعد مورد استفاده قرار می‌گیرند، افزود: با توجه به تعداد بیمه شدگان تلاش بر این بود که خدمات خوبی در عرصه درمان ارایه شود که با توجه به وجود ۲ مرکز سرپایی و بهره برداری از این بیمارستان مشکل بستری و درمان بیمه شدگان نیز برطرف شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان بیان کرد: شهرستان دزفول به عنوان پایتخت مقاومت نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس داشته و آرزو داریم شاهد پیشرفت روزافزون این شهرستان باشیم.

معاون استاندار خوزستان، نماینده دزفول در مجلس، امام جمعه و فرماندار دزفول و جمعی از مسوولان این شهرستان در آیین بهره برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابه تامین اجتماعی دزفول حضور داشتند.

این بیمارستان از سه بلوک A و B و C تشکیل شده است؛ بلوک‌های A و B شامل بخش‌های درمانی تخصصی بیمارستان نظیر درمانگاه، اورژانس، اتاق‌های عمل و بلوک C شامل موتورخانه مرکزی و بخش‌های پشتیبانی نظیر رختشویخانه، سردخانه، سالن غذاخوری و آشپزخانه است.

فونداسیون پروژه، نواری دوطرفه بوده و جنس سازه آن اسکلت بتنی است. ساختمان‌های جنبی بیمارستان شامل پست اختصاصی برق، اتاق دیزل ژنراتور، تصفیه خانه فاضلاب، منبع آب زیرزمینی، ساختمان نقلیه و تعمیرگاه، ساختمان مورگ و امحای زباله و ساختمان‌های تجمع نگهبانی است.

محوطه سازی در این بیمارستان نیز شامل خیابان‌های دسترسی و پارکینگ روباز و پارکینگ‌های مسقف و فضای سبز است.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا