اخبار دزفولیادداشت‌ها

هویت دزفول مسجد است

یادداشت روز گذشته حجت الاسلام مهدی نمازی، عضو شورای شهر دزفول:
امروز ۱۴۰۰/۱۲/۱۲ خبری در شهر مذهبی و مسجد محور دارالمومنین دزفول دست به دست شد. بله دو نفر از افسران جنگ نرم و دو نیروی فعال انقلابی و مسجدی مداح اهل بیت مجتبی ابیض و بسیجی مخلص علی افتخاری آسمانی شدند. این اتفاق تمام مسجدی های دزفول را عزادار کرد. دست خدا در این سوگواره ی سنگین و سوزناک مجسّم شد، واتحاد واقعی و محور اتحاد دزفول را نمایان نمود.
هویت دزفول مسجد است. هویت دارالمومنین دزفول ارتباط مومنین مسجدی با علمای عامل و فضلای انقلابی و خاندان اهل علم و فضیلت است. هویت هر دزفولی با اینکه اهل کدام مسجد هست تعریف می شود. در شهر ما تقریبا تمام نخبگان کشوری و لشکری و حوزوی و دانشگاهی دارای یک شاخصه ی مشترک مسجدی بودن هستند.
بیاییم به اصل و حقیقت خودمان برگردیم و یادمان نرود که دزفول مقاوم با مسجد هایش مقاومت کرد. باید قدر بدانیم و اگاه باشیم که رمز ایستادگی دزفول در حال حاضر هم مساجد هستند.
اگر فرهنگ برایمان مهم است، اگر اقتصاد برایمان مهم است ، اگر سیاست برایمان مهم است، اگر اجتماع برایمان اهمیت دارد راه رسیدن به هرکدامشان پل نجات بخشِ مساجد دزفول است.
محله های جدید شهرم از نداشتن مسجد گله دارند!
پرواز زودهنگام دو برادر عزیزتر از جانم آقا مجتبی ابیض و علی آقای افتخاری ساختار گسترده و سترگ مساجد را آشکارا نمود و پیامهای مساجد و مسجدی ها در این عروج عاشقانه پیام مهمی به ما داد که هنوز این میراث بزرگ معنوی زنده هست، میراث معنوی دزفول مسجد زنده است، میراث فرهنگی دزفول مسجد زنده است، بیاییم همگی به فکر حیات و آبادی مساجد باشیم مسجد با هدایت معمور و آباد می شود.
به مسجد نجفیه دزفول تسلیت می گویم که دقیقا در سالروز شهادت لاله های قرآنی اش در سالهای دفاع مقدس ، باز هم قربانی جدیدی از خیل عاشقان شهادت به استان قدس الهی تقدیم نمود.
مهدی نمازی
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا