اعزام اورژانس دزفول به ۱۱ ماموریت غرق شدگی در رودخانه دز

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دزفول، رضا معمارزاده روز شنبه افزود: تعداد غرق شدگان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، رشد ۲ برابری داشته است.
وی با تاکید بر اینکه قسمت‌هایی از ساحل رودخانه دز که با تابلوی “شنا کردن ممنوع” مشخص شده، محل مناسبی برای شنا نیست، ادامه داد: غرق شدگی از جمله حوادث تلخی است که متاسفانه هر ساله با شروع فصل گرما و حضور گردشگران در حاشیه رودخانه دز رقم می‌خورد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به نکات آموزشی پیشگیری از غرق شدگی اشاره کرد و گفت: علاقه مندان به شنا و گردشگران همیشه در نزدیکی آب باید وسایل نجات مناسب مانند توپ هوا، تیوپ شنا، جلیقه نجات و یا تخته شنا در دسترس داشته باشند چراکه این وسایل به افراد کمک می‌کنند تا درصورت لغزیدن یا کمبود انرژی، به راحتی بر روی آب بمانند و غرق نشوند.

معمارزاده ادامه داد: توجه هرچه بیشتر شهروندان به تابلوها و علائم هشدار دهنده نصب شده در مناطق ممنوعه می‌تواند موجب کاهش چشمگیر آمار حوادث دلخراش و جبران ناپذیر شود.

وی بیان کرد: افراد همواره قبل از ورود به آب، به کمک افراد بومی منطقه از شدت جریان آب، عمق آب و محیط اطراف آگاه شوند؛ این اطلاعات کمک می‌کنند تا افراد خود را در معرض خطر غرق شدگی قرار ندهند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: محل‌های ممنوعه شنا توسط کارشناسان خبره سازمان‌های مربوطه تعیین می‌شوند و این نقاط، مکان‌هایی بسیار خطرناک حتی برای شناگران ماهر می‌باشند لذا لازم است همه شهروندان به این مسأله توجه ویژه‌ای داشته باشند و تحت هیچ شرایطی محل‌های نا ایمن را برای شنا انتخاب نکنند.

خروج از نسخه موبایل