بازگشایی مدارس دزفول و خوزستان از ۱۵ شهریور منتفی شد! نحوه برگزاری چگونه است ؟

به گزارش دزفوری، کورش مودت اظهار داشت: در خوزستان مانند سایر استان‌ها ۱۵ شهریور آغاز فرآیند سال تحصیلی است و زنگ مدارس به صدا درخواهند آمد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: موضوع بازگشایی مدارس خوزستان در ابتدای مهر در ستاد ملی کرونا مطرح شد که به تصویب نرسید.

کورش مودت ادامه داد: در جریان برگزاری امتحانات و کنکور نیز خانواده‌ها نگران ابتلای فرزندانشان به کرونا بودند که امتحانات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بدون ابتلای حتی یک دانش آموز برگزار شدند.

وضعیت برگزاری کلاس ها در دزفول چگونه خواهد بود ؟

ربیعی سخنگوی دولت نیز در رابطه با وضعیت برگزاری کلاس ها با توجه به رنگ بندی منطقه از نظر کرونا اعلام کرد :
مناطق سفید کرونایی، عمدتاً کم جمعیت و شامل روستاها، مناطق عشایری و دوردست هستند و مدارس زیر ۵۰ نفر را شامل می‌شود که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آموزش آن‌ها حضوری است
آموزش در مناطق زرد کرونایی، ترکیبی از استفاده از فضای مجازی و آموزش حضوری دانش آموزان است. برای مناطق زرد، ممکن است از روش‌های حضور دانش آموزان به شکل زوج و فرد استفاده شود.
در مناطق قرمز، کلاس حضوری به آن معنا برای دانش آموزان نخواهیم داشت اما اینکه دو تا سه دانش‌آموز همراه خانواده به مدرسه بیایند و معلمشان را بشناسند و تعامل آنها شکل بگیرد و احساس دانش‌آموز بودن در آن‌ها شکل بگیرد، انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است وضعیت کرونا در دزفول طبق آخرین آمار زرد بوده است و مطابق ابلاغیه آموزش و پرورش، آموزش نیمه حضوری خواهد بود. (باید در نظر گرفت که ممکن است طی روزهای آینده وضعیت آمار کرونا در دزفول تغییر کرده و به وضعیت سفید یا قرمز برسد که در آن صورت شرایط متفاوت خواهد بود. )

در وضعیت زرد، ۵۰ درصد آموزش‌ها مجازی خواهد بود

رنگ زرد نشان از حد متوسط شروع کرونا و میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در پهنه جغرافیایی کشور است با توجه به اینکه در این وضعیت به دلیل اعمال سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی، تداوم فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس به شیوه حضوری و با تمام ظرفیت مقدور نخواهد بود مدرسه ناگزیر است با تدابیری چون تقلیل تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس یا زوج و فرد کردن حضور دانش‌آموزان جریان یادگیری را مدیریت کند در این صورت متناسب با شرایط حداقل ۵۰ درصد آموزش‌ها در بستر مجازی ارائه خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل