اخبار خوزستاناخبار دزفول

بازگشایی مدارس دزفول و خوزستان از ۱۵ شهریور منتفی شد! نحوه برگزاری چگونه است ؟

به گزارش دزفوری، کورش مودت اظهار داشت: در خوزستان مانند سایر استان‌ها ۱۵ شهریور آغاز فرآیند سال تحصیلی است و زنگ مدارس به صدا درخواهند آمد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: موضوع بازگشایی مدارس خوزستان در ابتدای مهر در ستاد ملی کرونا مطرح شد که به تصویب نرسید.

کورش مودت ادامه داد: در جریان برگزاری امتحانات و کنکور نیز خانواده‌ها نگران ابتلای فرزندانشان به کرونا بودند که امتحانات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بدون ابتلای حتی یک دانش آموز برگزار شدند.

  • او گفت: در مناطق روستایی، مدارس با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر با روال عادی فرآیند آموزش را در پیش خواهند گرفت.
  • مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان عنوان کرد: در مدارس با تراکم بالای جمعیت این اختیار به شورای مدرسه داده شده که برای نحوه حضور دانش‌آموزان از جمله استفاده از طرح زوج و فرد تصمیم‌گیری کنند و دانش‌آموزان تقسیم شوند.کورش مودت افزود: یک شیوه‌نامه کلی به تمامی مدیران مدارس کشور ازجمله استان خوزستان ابلاغ شده که اگر تمام موارد آن به‌درستی اجرا شوند، نگرانی از ابتلا ی به کرونای دانش‌آموزان وجود نخواهد داشت.
  • او اضافه کرد: در هر منطقه براساس وضعیت قرمز و هشدار کرونا شیوه‌نامه خاص آن منطقه تدوین شده و در مناطق زرد نیز شیوه‌نامه بر اساس حضور ۵۰ درصدی دانش‌آموزان در هر روز تنظیم شده است.

وضعیت برگزاری کلاس ها در دزفول چگونه خواهد بود ؟

ربیعی سخنگوی دولت نیز در رابطه با وضعیت برگزاری کلاس ها با توجه به رنگ بندی منطقه از نظر کرونا اعلام کرد :
مناطق سفید کرونایی، عمدتاً کم جمعیت و شامل روستاها، مناطق عشایری و دوردست هستند و مدارس زیر ۵۰ نفر را شامل می‌شود که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آموزش آن‌ها حضوری است
آموزش در مناطق زرد کرونایی، ترکیبی از استفاده از فضای مجازی و آموزش حضوری دانش آموزان است. برای مناطق زرد، ممکن است از روش‌های حضور دانش آموزان به شکل زوج و فرد استفاده شود.
در مناطق قرمز، کلاس حضوری به آن معنا برای دانش آموزان نخواهیم داشت اما اینکه دو تا سه دانش‌آموز همراه خانواده به مدرسه بیایند و معلمشان را بشناسند و تعامل آنها شکل بگیرد و احساس دانش‌آموز بودن در آن‌ها شکل بگیرد، انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است وضعیت کرونا در دزفول طبق آخرین آمار زرد بوده است و مطابق ابلاغیه آموزش و پرورش، آموزش نیمه حضوری خواهد بود. (باید در نظر گرفت که ممکن است طی روزهای آینده وضعیت آمار کرونا در دزفول تغییر کرده و به وضعیت سفید یا قرمز برسد که در آن صورت شرایط متفاوت خواهد بود. )

در وضعیت زرد، ۵۰ درصد آموزش‌ها مجازی خواهد بود

رنگ زرد نشان از حد متوسط شروع کرونا و میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در پهنه جغرافیایی کشور است با توجه به اینکه در این وضعیت به دلیل اعمال سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی، تداوم فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس به شیوه حضوری و با تمام ظرفیت مقدور نخواهد بود مدرسه ناگزیر است با تدابیری چون تقلیل تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس یا زوج و فرد کردن حضور دانش‌آموزان جریان یادگیری را مدیریت کند در این صورت متناسب با شرایط حداقل ۵۰ درصد آموزش‌ها در بستر مجازی ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا