تلاش ۱۰ ساعته نجاتگران هلال احمر برای نجات جان گردشگران گرفتار شده در منطقه آبشار شوی دزفول

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از امدادرسانی به ۵ گردشگر گرفتار شده در منطقه آبشار شهیون دزفول، خبر داد.

روابط عمومی هلال احمر استان خوزستان؛ مصطفی طحان گفت: ساعت ۱ بامداد یکشنبه ۲۷ مهرماه با اعلام گزارش حضوری بستگان مفقودین مبنی بر بی اطلاع بودن مدت زمان طولانی از وضع فرزندان خود ، یک تیم از پایگاه کوهستان حضرت سبزقبا .ع. شهیون با تجهیزات امدادی به وسیله یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول در ادامه افزود: این ۵ گردشگر به دلیل استفاده از خودروی سواری شخصی نامناسب در مناطق کوهستانی و همچنین نداشتن تجهیزات شب مانی قادر به بازگشت نبوده و گرفتار شده اند، تیم اعزامی بعد از طی مسافتی ۳ ساعته در مسیر کوهستانی و صعب العبور در تاریکی شب با آمبولانس خود را به روستای سرتنگ رسانده و در این روستا استقرار یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول در ادامه بیان کرد: به دلیل تاریکی هوا عملیات جستجو و نجات متوقف و به محض روشن شدن هوا عملیات از سر گرفته شد و در ساعات ابتدایی جستجو، تیم اعزامی موفق به یافتن این گردشگران شده و آنان را به منطقه امن انتقال دادند.

مصطفی طحان در پایان گفت: حال عمومی این گردشگران خوب گزارش شده و یک نفر از گردشگران که از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی جزئی شده بود که با انجام اقدامات اولیه مداوا شد.

خروج از نسخه موبایل