اخبار دزفول

اولیای دم مقتول در دزفول، دیه را صرف خرید خانه برای خانواده قاتل کرد

خلاصه خبر
  • رییس دادگستری خوزستان گفت: اولیای دم مقتول در دزفول پس از گذشت از قصاص، مبلغ دیه‌ای را که توسط خیرین جمع‌آوری شده بود، برای خرید خانه به خانواده قاتل بخشید.

به گزارش دزفوری از روابط عمومی دادگستری استان خوزستان، علی دهقانی روز سه شنبه افزود: چند سال پیش قتلی در شهرستان دزفول رخ داد و قاتل پس از دستگیری و طی مراحل قانونی به قصاص نفس محکوم شد که با رضایت اولیای دم، کار نیک دیگری نیز صورت گرفت.
وی افزود: اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح دزفول در این مدت برای اخذ رضایت اولیای دم تلاش زیادی کردند که خوشبختانه در ایام دهه مبارک کرامت و با حضور خادمان حرم منور و مطهر امام رضا (ع) خانواده مقتول به حرمت امام رئوف، از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند.


دهقانی ضمن قدردانی از گذشت خداپسندانه اولیای دم در بخشیدن قاتل اظهارکرد: باتوجه به وضع مالی بسیار ضعیف این محکوم و دارا بودن چهار فرزند، دیه تدارک دیده شده توسط خیرین برای خانواده مقتول، برای تهیه منزل به قاتل اهدا شد.

به گزارش دزفوری از ایرنا، طبق اعلام شورای حل اختلاف خوزستان، ۹۰ پرونده قضائی در سال گذشته در خوزستان به صلح و سازش ختم شده است.

همچنین بر اساس اعلام رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان تنها در ۲ ماه اخیر و در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» ۲۵ پرونده قضائی در استان به صلح و سازش ختم شد.

میانگین صلح سازش در کشور حدود ۴۰ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا