اخبار دزفولویژه

پرآور: برای معرفی شیخ انصاری دزفولی کم‌کاری کرده‌ایم

خلاصه خبر
  • رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به ۲۳ اردیبهشت ماه سالروز ولادت شیخ اعظم انصاری گفت: شیخ مرتضی انصاری نگین درخشان عالم تشیع، ایران اسلامی، خوزستان قهرمان و دارالامومنین دزفول است که باید همه تلاش کنیم تا دین خود را به این شخصیت بزرگ ادا کنیم.

به گزارش دزفوری، محمد عتاب اهوازی عصر چهار شنبه در یکصد و شصت و ششمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه شرح وظایف شهرداری‌ها تا ۴۰۰ مورد شمرده شده، افزود: عقب افتادگی‌هایی در شهرداری وجود دارد که اجرایی کردن همه این وظایف، نیازمند تنفیذ اختیار است.

وی ادامه داد: اکنون همه تصمیم‌های کوچک و بزرگ در شهرداری مرکزی دزفول متمرکز شده که لازم است تا بخشی از این اختیارها به شهرداران مناطق واگذار شود تا کارها در این شهرداری سریعتر انجام شد..

عتاب اهوازی ادامه داد: اکنون تن خواه شهرداران مناطق دزفول ۷۰ میلیون ریال است که این به معنای محروم بودن شهرداران مناطق از حداقل اختیار است.

شهردار دزفول با اشاره به لایحه دوفوریتی واگذاری اختیار به شهردار دزفول ادامه داد: چابک سازی شهرداری مرکزی و دادن اختیارات لازم به شهرداران مناطق نیاز کنونی شهر دزفول است.

عتاب اهوازی گفت: به منظور چابک سازی شهرداری دزفول منابع درآمدی به شهرداران مناطق و سازمان های شهرداری واگذار می‌شود که این موضوع موجب سرعت‌بخشی در ارایه خدمات به شهروندان می‌شود.

برای معرفی شیخ اعظم انصاری دزفولی کم کاری کرده‌ایم
رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به ۲۳ اردیبهشت ماه سالروز ولادت شیخ اعظم انصاری گفت: شیخ مرتضی انصاری نگین درخشان عالم تشیع، ایران اسلامی، خوزستان قهرمان و دارالامومنین دزفول است که باید همه تلاش کنیم تا دین خود را به این شخصیت بزرگ ادا کنیم.

محمدحسن پرآور ادامه داد: برای معرفی شیخ به جامعه و نسل جوان کوتاهی و کم کاری زیادی انجام شده است که باید تلاش کرد تا این مهجوریت برطرف شود.

وی کمک به کانون جلسات قرآن را وظیفه مدیریت شهری دزفول دانست و افزود: جلسه های قرایت قران دزفول نقش موثری در ترویج برنامه های دینی در سطح شهرستان دارد که کمک به این جلسه ها مورد تاکید مدیریت شهری است.

پرآور با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر دزفول برای حل مشکل مردم متحد هستند گفت: طرح مباحث جدی در صحن علنی شورا و کمیسیون‌های تخصصی نشان از دقت نظر اعضای شورا برای مصوبه های دقیق و قانونی است.

قدردانی از نجات‌گر نوجوان غریق
رییس شورای شهر دزفول در ادامه این جلسه با قدردانی از خانواده سادات کلکچی دزفول که به دلیل سکونت در مجاورت با رودخانه دز نقش موثری در نجات افراد غریق در این رودخانه داشته‌اند، گفت: این خانواده به دلیل تعهد و تسلط به شنا در این رودخانه پرخروش طی سال های اخیر موفق به نجات جان افراد غریق بسیار زیادی در این رودخانه شده‌اند.

وی ادامه داد: در تازه‌ترین اقدام نوجوان ۱۵ ساله صفی آبادی که در یکی از خطرناکترین مناطق رودخان غرق شده بود به طور معجزه آسایی توسط یکی از اعضای خانواده کلکچی از مرگ حتمی نجات داده شد که این اقدام قابل ستایش است.

اعضای شورای شهر دزفول در این جلسه از خانواده سادات کلکچی و سیدروح الله سیدکلکچی ناجی نوجوان ۱۵ ساله صفی آبادی با اهدای لوحی تقدیر کردند.

اتوبوس داریم راننده نداریم
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید برای شهرداری دزفول گفت: تا کنون ۶ دستگاه جدید به دزفول وارد و تا چند روز آینده ۳ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به این شهر وارد می‌شود.

زهرا آدینه با بیان اینکه ۲۰ اتوبوس خریداری شده نیاز به جذب ۲۰ راننده جدید به شهرداری دارد افزود: به دلیل اینکه این رانندگان جذب شهرداری نشدند با وجود ورود ۶ اتوبوس جدید به دزفول ولی در عمل این اتوبوس‌ها بهناوگان افزوده نشده بلکه جایگزین ۶ اتوبوس موجود شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت جذب ۲۰ راننده جدید به ناوگان اتوبوسرانی دزفول تعیین تکلیف این موضوع باید به عنوان اولویت در دستور کار مدیریت شهری دزفول باشد.

تنفیذ اختیار به شهردار دزفول اولویت دارد
رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به لایحه دوفویتی تنفیذ اختیار به شهردار دزفول گفت: با وجود اینکه ۲ هفته از انتخاب شهردار دزفول می گذرد ولی به دلیل عدم تنفیذ اختیار شهردار منتخب اختیاری برای انجام کوچکترین مسایل را ندارد.

علیرضا زمانی‌راد افزود: با توجه به اهمیت تنفیذ اختیار به شهردار ضروری است تا لایحه تنفیذ اختیار شهردار به صورت اولویت دار مورد توجه اعضای شورای شهر دزفول باشد.

شورا معتقد به چابک سازی شهرداری دزفول است
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به لایحه دوفوریتی تفیذ اختیار به شهردار دزفول گفت: اعضای شورای اسلامی شهر دزفول بر چابک سازی شهرداری مرکزی و دادن اختیار به شهرداران مناطق تاکید دارند.

علیرضا مجدی نسب ادامه داد: اختیارهای مناسبی در بودجه امسال شهرداری به شهردار دزفول داده شده است ضمن اینکه طرحی برای دادن اختیار به شهرداران مناطق نیز به تصویب رسیده است که این نشان از اهتمام جدی اعضا برای چابک سازی و سرعت بخشی مدیریت شهری است.

غلامحسین رسالتی نایب رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اعلام حمایت شورای شهر دزفول از افزایش اختیار شهرداران مناطق گفت: ضروری است که بند بند این لایحه به درستی برای اعضای تشریح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه به دلیل گستردگی وظایف و تسهیل در انجام خدمات شهری، لایحه دوفوریتی تنفیذ اختیار به شهرداری دزفول ارائه شد که اعضای شورای اسلامی به دلیل تعدد بندها و نیاز به بررسی بیشتر این لایحه به دوفوریت این لایحه رای مثبت ندادند.

مقرر شد این لایحه در کمیسیون تخصصی در اولین زمان ممکن بررسی شود.

شیخ اعظم مرتضی انصاری دزفولی ملقب به خاتم الفقها و المجتهدین در هجدهم ذی حجه یعنی عید غدیر سال ۱۲۱۴ هجری قمری مصادف با ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۱۷۵ شمسی در دزفول متولد شد.

شیخ اعظم انصاری از فقیهان بزرگ شیعه در قرن سیزدهم قمری است که پس از صاحب جواهر مرجعیت عام شیعیان جهان شد. وی با نوآوری‌های متعدد ناشی از نبوغ بالا و اندیشه ژرف خود توانست علم اصول و به دنبال آن فقه را وارد مرحله جدیدی کند به گونه‌ای که آثار فقهی شیخ مرتضی انصاری یکی از مهمترین منابع فقه شیعی به شمار می‌آید.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. آخه چقدر ریا.بابا نیروهای روز مزد دارن تلف میشن بس هرروز یه چیز میگین.هیچ اولویتی بالاتر از شغل نیست.آقای پرآور لطفا بجای اینکه جلوی استخدام نیروهای تازه شهرداری که هرکدام ۴یا۵ سال بدون مزد برا این شهرداری خدمت کردند برید جلو اونایی رو بگیرین که با بند پ وارد شدن .به خاطر اونایی که غیر قانونی وارد شدند.حق ماهایی که زحمت کشیدیم رو ضایع نکنید.اگه به فکر اون دنیاتون هم هستین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا