اخبار دزفول

مراسم بزرگداشت روز کارگر و تقدیر از کارگران نمونه شرکت دوده‌فام برگزار شد

خلاصه خبر
  • مدیرعامل شرکت صنعتی دوده فام با اشاره به اهمیت توجه به مسائل معیشتی کارگران گفت: در کنار پرداخت حق و حقوق ماهانه کارکنان، مبلغ تعیین ­شده در حوزه معیشتی، در سال جاری سه برابر شده است یعنی عدد 10 میلیونی معیشتی 1402، امسال به 30 میلیون تومان پرداخت سالانه رسید.

مراسم بزرگداشت روز کارگر و تقدیر از کارگران نمونه شرکت صنعتی دوده فام سه‌­شنبه صبح در محوطه فضای باز مجتمع تولیدی دزفول با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام­‌جمعه دزفول، فرمانده سپاه، معاونین فرماندار ویژه دزفول، رئیس اداره محیط زیست، سرپرست اداره کار و جمع دیگری از مدیران شهرستان و کارگران کارخانه برگزار شد.

مهندس مجتبی معین‌­پور، مدیرعامل شرکت صنعتی دوده فام طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه کار و کارگر گفت: سال گذشته برای اولین بار روز کار و کارگر را در دوده فام جشن گرفتیم تا اینکه ثابت کنیم جایگاه و منزلت کار و کارگر برای ما مهم و ارزشمند است و امسال هم مفتخریم که بعد از گذشت یک سال، بار دیگر این مراسم در محوطه فضای باز مجتمع تولیدی دزفول با حضور شما عزیزان برگزار شده است.

صدای چرخ تولید به خداوند می رسد

معین‌­پور با اشاره به جمعیت حاضر در مراسم گفت: در روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) آمده است که سه چیز و در واقع سه صدا است که همه پرده­ها را کنار زده و به پیشگاه عظمت خداوند و لقاءالله می رسد؛ این سه چیز، یکی صدای قلم علما و فقهاست به هنگام نوشتن، دیگری هم صدای قدم­های مجاهدانی است در دفاع از جان و مال و دین و مرز و بوم ما جهاد می­‌کنند و این آهنگ جهاد و فداکاری هم پرده­‌ها را کنار زده تا به عرش خدا برسد.

وی افزود: سومین صدا، صدای «مَغازِل» و چرخ ریسندگی یا به عبارتی صدای چرخ تولید است که در اعماق هستی نفوذ کرده، فقر را کنار زده و موجب ایجاد اشتغال و تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنعتی دوده فام ادامه داد: اتفاقاً در این مراسم چهره­‌ها و شخصیت­‌های نمونه و شایسته­ا‌ی از این صداها یعنی «دانش، جهاد، و کار» محفل ما را نورانی کرده­اند؛ هم علمای حاضر، هم مجموعه­‌های بسیج و سپاه و هم شما کارگران عزیز که زینت­‌بخش این مراسم هستید.

معین پور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با کارگران گفت: یک بخش مهم از سخنان رهبری معظم در خصوص ارزش کار و کارگر بود آنجایی‌­که ایشان فرمودند کار، حیات جامعه و ستون فقرات زندگی مردم است، کار اگر نباشد هیچ چیزی نیست؛ غذایی که می­خوریم؛ لباسی که می­پوشیم و امکاناتی که حیات ما وابسته به آنهاست همه اینها ناشی از کار است و اینها را چه کسی انجام می‌­دهد؛ کارگر. خب پس ارزش کارگر، ارزش حیات جامعه است.

وی افزود: حضرت آقا در خصوص ارزش کار و کارگر، خط و مسیر را برای ما مشخص کرده­‌اند. کار در جامعه اسلامی با حیات و ممات جامعه سر و کار دارد و جایگاه ویژه‌­ای در اسلام دارد چه ­آنکه رسول خدا (ص) بر دست کارگر بوسه می­‌زدند.

معین‌پور اظهار داشت: نکته دیگری که رهبر انقلاب اشاره کردند در خصوص وظیفه مسئولین بود. ایشان فرمودند اگر زندگی کارگر ارتقا پیدا کند وضع کشور هم ارتقا پیدا می­کند؛ یعنی نگاه رهبر انقلاب به مقوله کار و کارگر، یک نگاه یکطرفه نیست بلکه یک نگاه جامع و کاملی است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دوده فام تأکید کرد: بنابراین ما و سایر مسئولین در حوزه کار و کارگر، هم از منظر ضرورت و نوع توجه و هم از جهت تقویت جایگاه و منزلت کارگر، وظایفی داریم و باید در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی که این وظایف را بر ما محول کرده، امانتدار خوبی باشیم.

خبر خوش معین پور در روز کارگر؛

سه برابر شدن بسته معیشتی کارکنان

وی با اشاره به مسائل معیشتی کارگران گفت: سال گذشته با تاکید بر پرداخت به موقع و کامل حق و حقوق کار، به مساله معیشت کارگران هم توجه کردیم و بسته معیشتی سه‌­ماهه را در قالب مبلغی مشخص برای کلیه کارکنان تعیین کردیم و حالا خبر خوش در حوزه معیشت این است که امسال آن عدد و رقم سال گذشته را دوبرابر کردیم.

معین پور افزود: به برکت امروز که روز کار و کارگر است و همچنین به یمن قدوم امام‌­جمعه محترم، بنده خبر خوش دیگری را خدمتتان عرض کنم و آن اینکه با موافقت هیأت­‌مدیره محترم شرکت، بسته معیشتی که سال ۱۴۰۱ سه­‌ماهه بود را در بازه زمانی دوماهه پرداخت خواهیم کرد. به عبارت دیگر، در کنار پرداخت حق و حقوق ماهانه کارگران محترم، مبلغ تعیین­‌شده در حوزه معیشتی، امسال سه‌­برابر شده است؛ یعنی عدد ۱۰ میلیونی معیشتی در سال قبل، امسال به ۳۰ میلیون تومان پرداخت سالانه رسید.

نگاه ویژه مهندس فتاح درخصوص معیشت کارگران

مدیرعامل شرکت صنعتی دوده فام با اشاره به ضرورت توجه به معیشت کارگران افزود: جناب آقای مهندس فتاح، ریاست محترم بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی بر مقوله منزلت و حق و حقوق کارگران دقت نظر و نگاه ویژه ای دارند. بر همین اساس همچنان به فکر حق و حقوق کارگر هستیم و تا جایی که بتوانیم با پیگیری ما، مساعدت و هماهنگی های مدیرعامل محترم هلدینگ و تایید ریاست محترم بنیاد که سهامداران اصلی ما هستند، برای تقویت منزلت و معیشت کارگران برنامه های بلندمدت و عملیاتی را طراحی و اجرایی می کنیم.

امام جمعه دزفول مطرح کرد؛

منزلت کار و کارگر در اسلام

آیت‌الله قاضی دزفولی، نماینده ولی فقیه و امام‌­جمعه دزفول نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به برخی نگاه­های تحقیرآمیز برآمده از رویکردهای غیردینی گفت: ما باید نگاه و رویکرد به کار و منزلت کارگر را در جامعه دینی اصلاح کنیم و اگر این نگاه اصلاح شود بسیاری از امور دیگر هم اصلاح می­شود.

امام­‌جمعه دزفول خاطرنشان ساخت: حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) که نمونه‌­ای از یک انسان کامل اسلام است و ما شیعه او هستیم نگاهش به کار و کارگر این بود که خودش کارگری می­کرد؛ خودش چاه می­کند، خودش درخت می­کاشت، خودش خانه می­‌ساخت و بسیاری از این امور که جز با کارگری نمی­توان انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه انبیاء هم چنین بودند و نجاری و زراعت می­کردند، اظهار داشت: مقوله کار در نگاه اولیا و اوصیا خدا یک امر مهم بوده است چراکه نظام خلقت و نظام هستی وابسته به کار است و اگر کار و کارگر نباشد به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نظام هستی و خلقت نمی‌­چرخد. اینکه مقام معظم رهبری گفتند حیات جامعه برمی­‌گردد به کار و کارگر یعنی همین.

آیت‌­الله قاضی دزفولی ادامه داد: لذا در دستورات شریعت و فقه ما، کار به­عنوان «فریضه» مطرح شده و آمده است هر شغلی به اندازه­ای که جامعه از آن بی­نیاز بشود واجب کفایی است. به خاطر همین هم در احادیث و کلام نورانی اهل بیت (ع)، کار و معیشت جایگاه ویژه­ای دارد.

نماینده ولی‌­فقیه در شهرستان دزفول بیان کرد: حضرت امام صادق (ع) فرموده‌­اند که اگر در خط مقدم جبهه درگیری شروع شد، بازهم کارکردن و طلب روزی در آن روز را ترک نکن؛ یعنی در عین حال که یک مجاهد فی سبیل ­‌الله هستی بازهم نسبت به معیشت و کار، فریضه داری و نباید بی­‌تفاوت باشی.

وی افزود: همچنین در روایتی دیگر آمده است کسی که خود را برای روزی خانواده­‌اش به زحمت می­‌اندازد و کار می­کند مانند رزمنده ای است که در راه خدا می­‌جنگد. بنابراین فهم این رویکرد و درک و تقویت این فرهنگ که «کار، عار نیست» یک ضرورت است.

کارگران به پای نظام و انقلاب ایستاده اند

آیت‌­الله قاضی دزفولی تصریح کرد: نکته مهم دیگری از بیانات حضرت آقا این بود که ایشان فرمودند علیرغم همه مشکلات معیشتی که برای قشر کارگران نسبت به بقیه اقشار معمولاً مضاعف است اما کارگران به پای نظام و انقلاب ایستاده‌­اند و نشان­‌دهنده بصیرت کارگران است که مشکلات اقتصادی را با نقشه و توطئه و آن جنگ ترکیبی دشمن تفکیک کرده‌­اند.

نتیجه مبارزه با فساد، احقاق حق کارگران خواهد بود

وی افزود: نکته دیگر در بیانات رهبر انقلاب این بود که ایشان موضوع «مبارزه با فساد» را در دیدار با کارگران مطرح کردند و فرمودند که مبارزه با اژدهای هفت سر فساد را جدی بگیرید.

امام­‌جمعه دزفول تصریح کرد: مطمئناً این فساد بیشترین ضررش به کارگر است و دانه­ درشت­ها و مفسدین که سودای ثروت­های بادآورده دارند از همین دسترنج کارگران سوء­استفاده می‌­کنند و اگر ما بتوانیم با فساد مبارزه کنیم قطعاً در جهت احقاق حق کارگران خواهد بود.

آیت­الله قاضی دزفولی با اشاره به ضرورت رعایت پرداخت حقوق و حقوق کارگر به­صورت تمام و کمال گفت: در روایتی از امیرالمؤنین علی (ع) آمده است که سیره پیامبر (ص) این بود که قبل از ­به ­کار گرفتن کارگر، مزدش را تعیین می­‌کرد. به ­عبارتی طی می‌کردند تا کارگر با طیب خاطر و رضایت کامل کار کند.

وی با اشاره به خبر افزایش بسته معیشتی و قدردانی از مهندس معین پور مدیرعامل شرکت به دلیل توجه به معیشت کارگران اظهار داشت: توجه به کارگر، توجه سرمایه‌­ای است چراکه اگر کارگر دغدغه معیشت و بیمه و … نداشته باشند قطعاً در تولید و پیشرفت جامعه اثر خواهد گذاشت.

در بخش دیگری از این مراسم «علی معینی مهر» نماینده کارگری شرکت دوده فام به ارائه محورهایی از مطالبات قشر کارگری پرداخت و گفت: امروز موفقیت های پی­ در پی شرکت ماحصل تلاش کارگران و مدیریت مهندس معین پور است.

وی با اشاره به برخی اقدامات مثبت در بخش کارگری در طول یک­سال گذشته گفت: تغییر مدت قراردادها از ۲ و ماه و ۳ ماهه به یک ساله، افزایش مزایا و همچنین تأسیس و تشکیل تعاونی‌­های مسکن و مصرف تنها گوشه‌­ای از اقدامات مدیریت شرکت بوده ولی همین‌­ها برای کارگران که دغدغه امنیت شغلی و تأمین رفاهی دارند از اهمیت بالای برخوردار بوده و ما را به آینده امیدوارتر کرده است.

نماینده کارگری شرکت دوده فام در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرعامل شرکت بر مطالبات و انتظارات کارگران در خصوص موضوعاتی مانند بیمه تکمیلی و افزایش برخی مزایا تاکید کرد.

تقدیر از کارگران نمونه دوده فام

بر اساس این گزارش، در پایان با اهدای تندیس و لوح تقدیر و هدایا از کارگران نمونه شرکت صنعتی دوده فام تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا