اخبار دزفول

مدرسه کانکسی حادثه دیده سردشت دزفول بازسازی می‌شود

علی قربانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یک کلاس کانکسی در منطقه سردشت دزفول شامگاه  ۳۰ دی ماه امسال بر اثر برخورد صاعقه دچار آتش سوزی شد و سه نفر از معلم های مستقر در این کلاس و سه نفر از اهالی منطقه دچار سوختگی و آسیب شدند، این حادثه برای نخستین بار رخ داده است و جای تعجب است با وجود اینکه کانکس در منطقه مرتفع نبوده صاعقه چگونه با آن اصابت کرده است.

وی گفت: ۳۱۵ کانکس در استان برای استقرار در مناطق عشایری استان در نظر گرفته شده است تا جایگزین مدارس چادری شود، ساخت مدرسه در مناطق عشایری به دلیل تردد ، ییلاق و قشلاقی که در منطقه انجام می شود مناسب نیست.

قربانی ادامه داد: در مواردی مدارس سنگی و یا شبانه روزی در مناطق عشایری ساخته شده است اما به دلیل کوچ عشایر مدارس فرسوده می شوند و یا به دلیل نوع فرهنگی که در منطقه وجود دارد تمایلی به حضور فرزندان خود در مدارس شبانه روزی ندارند.

وی افزود: هزینه هایی که مدارس شبانه روزی برای آموزش و پرورش به همراه دارد بالاست ضمن اینکه چنین مدارسی در مناطق عشایری خوزستان کاربردی نیست. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: در حال حاضر در شهر و روستاهای استان مدارس کانکسی وجود ندارد و تنها در مناطق عشایری با توجه به شرایط کوچ عشایر از کلاس های کانکسی استفاده می شود.

قربانی بیان کرد: سخت گذر بودن منطقه و پراکندگی زیاد مناطق عشایری و شرایط اقلیمی نیز عوامل دیگری هستند که ساخت مدارس ساختمانی را در این مناطق دشوار می کند.

وی گفت: با وجود تمام سختی هایی که وجود دارد در مناطق محروم خوزستان ساخت مدارس روند بسیار خوبی را در سال های اخیر داشته است به عنوان مثال در منطقه محروم احمد فداله شهرستان دزفول هفت مدرسه با کمک سپاه، هشت مدرسه با کمک بنیاد برکت و پنج مدرسه پیش ساخته احداث شد.

عملیاتی شدن ساخت ۲۰۰ کلاس جایگزین مدارس سنگی در خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بیان کرد: یکهزار و ۳۰۰ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که مقرر شده در مدت سه سال جمع آوری شوند.

وی گفت: برای امسال برچیدن ۳۰۰ مدرسه سنگی در خوزستان مصوب شد که جایگزینی ۲۵۰ مدرسه نهایی شده و ساخت ۲۰۰ مدرسه نیز عملیاتی شده است.

قربانی بیان کرد: برچیدن مدارس سنگی در منطقه سردشت دزفول از چهار سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

استفاده از آموزش مجازی در مناطق سخت عبور و دور افتاده

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه ساخت مدرسه در مناطق سخت گذر و کوهستانی بسیار سخت و امکان پذیر نیست بیان کرد: می توان دراین مناطق از آموزش مجازی استفاده کرد. آموزش مجازی می تواند بسیاری از مشکلات آموزش را در مناطق دور افتاده برطرف کند.

وی افزود: اگر مخابرات زیرساخت لازم استفاده از اینترنت و شبکه ارتباطی را در مناطق کوهستانی و عشایری استان فراهم کند اداره کل نوسازی مدارس خوزستان این آمادگی را دارد که در زمینه تهیه تبلت و تلفن همراه دانش آموزان این مناطق ورود کند.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: آموزش مجازی در مناطق دور افتاده و سخت گذر می تواند یک راهکار بسیار خوب آموزشی در جهت توسعه آموزش در این مناطق و کاهش هزینه های ساخت مدرسه شود.

ساعت ۲۲ دوشنبه ۳۰ دی ماه امسال بر اثر برخورد صاعقه با یک کلاس کانکسی در منطقه سردشت دزفول و آتش گرفتن این کلاس سه معلم و سه نفر از اهالی منطقه که برای کمک به معلمان آسیب دیده وارد عمل شدند دچار سوختگی شدند که در بیمارستان سوانح سوختگی اهواز بستری هستند.

در پی این حادثه وزیر آموزش و پرورش دستور رسیدگی به وضعیت سلامت معلمان آسیب دیده را صادر کرد.  

بخش سردشت دزفول با حدود ۲۸ هزار نفر جمعیت در شمال دزفول واقع شده است.

۱۲ مدرسه کانکسی در بخش سردشت دزفول وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا