اخبار دزفول

اجرای ۶۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در دزفول

بهزاد جولایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران دزفول در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهرستان افزود: طی هفته دفاع مقدس قدرت مردم و نیروهای مسلح را در دوران دفاع مقدس به نمایش خواهیم گذاشت.

وی دفاع مقدس را اوج برنامه‌های انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: تمام باورها و اعتقادات در دفاع مقدس و در میدان جنگ با ارزش‌های دینی و اسلامی عملیاتی و دشمن تا دندان مسلح از خاک کشور بیرون رانده شد که این پدیده منحصر به فرد باید گرامی داشته و به عنوان هویت ملی ایرانیان ارتقا یابد.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس دزفول علت پیروزی کشورمان در جنگ را درایت و تدابیر امام خمینی (ره) و پشتیبانی مردم از نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: سال ۵۹ شهرهای شوش و اندیمشک نیز جزو شهرستان دزفول بودند و این شهرستان با هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر وسعت در مقابل تهاجم دشمن مقاومت کرد.

وی افزود: امسال به علت کرونا رژه هفته دفاع مقدس برگزار نمی‌شود ولی تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس در کل استان‌ها برگزار به همین مناسبت فردا در آیینی در موزه دفاع مقدس، ۱۵۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل خواهند شد.

جولایی گفت: سال ۹۷ دشمنان در فتنه بزرگی که در رژه ۳۱ شهریورماه اهواز اتفاق افتاد تعدادی از فرزندان کشورمان را به خاک و خون کشیدند که عوامل آن دستگیر و مجازات شدند.

وی افزود: شهید ولایتی و  شهید سعید زارع ۲ نفر از این شهدای دزفولی این حادثه بودند که با خانواده این شهیدان دیدار خواهد شد.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول بیان کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری رژه موتوری، برگزاری دعای کمیل، دیدار با خانواده شهدا، شرکت در نماز جمعه و تمرکز کمک‌های معیشتی گروه‌های جهادی به مناطق محروم، تجلیل از مدافعان سلامت و بیماران کرونایی توسط دانشگاه علوم پزشکی، نواختن زنگ مدارس، محفل انس نوجوانان و برگزاری وبینار تخصصی و پیامدهای بحران کرونا از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دزفول خواهند بود.
وی افزود: طبق پیگیری‌های انجام شده قرار است ۱۶ بخش از دزفول به عنوان یادمان برای گردشگری دفاع مقدس با همکاری میراث فرهنگی ثبت ملی شوند که برای اولین اقدام پیگیری هایی برای ثبت ملی ۲ نقطه شامل بیمارستان زیرزمینی یازهرا و مزار قطعات دست و پای شهدای گمنام انجام شده است.

جولایی اظهارداشت: طی این هفته بیمارستان زیرزمینی یازهرا با پنج هزار مترمربع مساحت و چهار اتاق عمل به عنوان بزرگترین بیمارستان پدافند غیرعامل جنگ با حضور استاندار و مدیرکل حفظ آثار و نشر خوزستان بازدید خواهد شد.

وی افزود: مزار قطعات دست و پای شهدای گمنام نیز نقطه دیگری است که پیگیری های برای ثبت ملی آن انجام شده؛ در این قسمت اصابت یک گلوله توپ در منطقه میاندره در دوران جنگ ۸۰ شهید و مجروح بر جا گذاشته است.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول گفت: توزیع ماسک و امکانات پزشکی توسط اصناف در ۲ نقطه شهرستان، برگزاری میز خدمت در مناطق کم‌برخوردار ، کلنگ زنی و افتتاح چند طرح، دعوت از خانواده شهیدان درولی و ابوالقاسمی به رادیو، ایجاد موکب اربعین در سطح شهرستان و روایت دفاع مقدس توسط پژوهشگران و روایتگرایان با همکاری رادیو، برگزاری همایش همسرداری و تربیت فرزند در سالن اجتماعات فرمانداری،  فضاسازی مسیرهای منتهی به دزفول از  دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس خواهند بود.

وی رونمایی از ۲ تابلوی تمثال شهدا در میدان خلیج فارس با همکاری سپاه، بنیاد شهید، مرکز فرهنگی و معاونت فرهنگی شهرداری دزفول را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و افزود: یک تابلو مختص بانوان در نظر گرفته شده و ۱۲ زن شاخص که نمادی از ۴۱۱ شهید دزفول هستند در این میدان رونمایی خواهد شد. 

جولایی اظهارداشت: راه اندازی اتوبوس گردشگری  توسط شهرداری و امور بانوان فرمانداری همراه با راویان و رونمایی از ۶ جلد کتاب از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دزفول خواهند بود؛ این برنامه‌ها با همکاری ادارات، نهادها، سمن‌ها، مساجد، جلسات قرائت قرآن، سپاه، ارتش و  نیروی انتظامی تدارک دیده شده اند.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود. 

دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما قرار گرفت و ۲هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا