اخبار دزفول

برگزاری همایش دوچرخه سواری در شهر امام دزفول؛ شهر بدون دخانیات

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت دزفول، مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول در مصاحبه ای عنوان کرد: با مشارکت مرکز بهداشت دزفول، شورا و شهرداری شهر امام(ره) همایش دوچرخه سواری با شعار “نه به دخانیات” برگزار شد.

غلامرضا زادمهر در این باره گفت: در چند سال اخیر شهر امام (ره) و روستای زاویه مرادی در شهرستان دزفول به عنوان شهرهای بدون دخانیات به وزارت بهداشت اعلام و در این مدت به منظور تحقق این مهم، در این مناطق به طور ویژه بازرسی ها و پیگیری های زیاد و مستمری بعمل آمد، به همین خاطر مقرر شد در شهر امام (ره) همایش دوچرخه سواری برگزار شود.

مهندس زادمهر با اشاره به انواع دود های ناشی از مصرف دخانیات شامل دود دست اول ( دود استنشاقی برای فرد مصرف کننده)، دود دست دوم (دود استنشاقی توسط اطرافیان فرد مصرف کننده) و دود دست سوم (دود حاوی مواد شیمیایی که بر روی وسایل منزل رسوب می کند)، تصریح کرد: فرد مصرف کننده علاوه بر سلامتی خود، سلامتی خانواده و اطرافیان را نیز به مخاطره می اندازد، بنابراین ضروری است برای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه مصرف دخانیات را کنترل نمائیم.

شایان ذکر است؛ ۴ الی ۱۰ خرداد سال جاری به عنوان هفته ملی بدون دخانیات با شعار “حفظ سلامت مردم با ممنوعیت تبلیغات جامع دخانیات تبلیغات” نامگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا