اخبار دزفول

بهره‌برداری از شش طرح کشاورزی در دزفول

خلاصه خبر
  • ۶ طرح کشاورزی با صرف حدود ۴۰۰ میلیارد ریال از طریق ویدئوکنفرانس با حضور استاندار و سایر مسوولان استانی در شهرستان دزفول بهره برداری شد.

به گزارش دزفوری از ایرنا فرماندار ویژه دزفول روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح ها در محل سردخانه ۲ منظوره دزفول گفت: همزمان با دهه فجر، بیش از ۸۰ طرح در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و آب و فاضلاب بهره برداری شد.
علی فرهمندپور با بیان اینکه امروز ۶ پروژه در حوزه کشاورزی در دزفول به مرحله بهره برداری رسید، افزود: با افتتاح این طرح ها به صورت مستقیم برای ۴۵ نفر و به صورت غیرمستقیم برای ۱۲۵ نفر اشتغالزایی شده است .

وی ادامه داد: این طرح های کشاورزی شامل سورتینگ سه هزار تنی سبزی و صیفی با حدود ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، گلخانه سبزی و صیفی ۳۰۰ تنی با حدود ۸۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری، گلخانه توت فرنگی ۱۲۵ تنی با حدود ۲۸.۵ میلیارد ریال، گلخانه تولید نشا با حدود ۳۷ میلیارد ریال اعتبار، گلخانه سبزی و صیفی ۵۴ تنی و آبیاری تحت فشار با حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستند.
فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: سردخانه ۲ منظوره قمش با ظرفیت سه هزار تن یکی از این طرح‌ها است که توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بهره برداری شده است.
وی افزود: ۱۴ سردخانه با حجم ذخیره سازی ۲۵ هزار تن در دزفول فعال است و اکنون ۵۰ هزار تن محصول تولید این شهرست۶ طرح کشاورزی با صرف حدود ۴۰۰ میلیارد ریال از طریق ویدئوکنفرانس با حضور استاندار و سایر مسوولان استانی در شهرستان دزفول بهره برداری شد.ان آماده صادرات است.
فرهمندپور اظهارامیدواری کرد تا اردیبهشت ماه حدود ۳۰۰ هزار تن از محصولات دزفول به خارج از  کشور صادر شوند.
وی افزود: مرز هوایی غدغه تولیدکنندگان منطقه است که امیدواریم هرچه سریعتر برقرار شود.

فرماندار ویژه دزفول گفت: تسهیلاتی توسط ستاد تسهیل ابلاغ شده که باید به موقع به دست کارآفرینان برسد تا طرح ها تکمیل و بهره برداری شوند.

بهره برداری از ۳۵ طرح کشاورزی در ۱۱ شهرستان خوزستان

جواد سلطانی کاظمی معاون برنامه ریزی اقتصادی جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این آیین سالگرد شکوهمند پیروزی  انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: توسعه بخش کشاورزی، تجاری کردن آن، ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال منوط به تکمیل زنجیره های ارزش بخش کشاورزی با رویکرد صادراتی است.
وی افزود: چند سالی است که صادرات  محصولات کشاورزی به کشورهای اوراسیا و حوزه خلیج فارس  زیاد شده که تقاضا می شود کارگروه ویژه ای مختص صادرات بخش کشاورزی برای هدفمندکردن صادرات و برنامه ریزی کشاورزی در استان خوزستان تشکیل شود.
سلطانی کاظمی اظهارداشت: برای دهه فجر امسال ۳۵ پروژه در سطح ۱۱ شهرستان خوزستان با سرمایه گذاری ۲هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال، اشتغال مستقیم ۳۹۰ نفر و اشتغال غیر مستقیم ۹۰۰ نفر افتتاح شدند که این طرح ها چهار هزار تن به تولیدات بخش کشاورزی و ۱۷ هزار تن به ظرفیت صنایع تکمیلی اضافه می کنند.

وی افزود: با بهره برداری از طرح های کشاورزی استان خوزستان  یکهزارو هشت هکتار از  زمین های کشاورزی   به سامانه های نوین آبیاری وصل می شوند.

به دنبال تصویب مرز هوایی فرودگاه دزفول هستیم

سیداحمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس نیز گفت:
در تکمیل این زنجیره باید کاری کنیم زحمات کشاورزان و کارآفرینان به نتیجه برسد.
وی افزود: تلاش بر تصویب مرز هوایی و بین المللی کردن فرودگاه درفول است که در این خصوص جلسات زیادی برگزار کردیم.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد با  صادرات محصولات کشاورزی، ارز وارد و گره تولیدکنندگان باز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا