اخبار دزفول

انتشار برخی مطالب در فضای مجازی به اتحاد جامعه آسیب می‌زند

به گزارش دزفوری از ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود: فضای ملتهب مجازی هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید لذا از همه کاربران، رسانه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی تقاضا می شود در انتشار بیانیه ها و مطالب در فضای مجازی دقت بیشتری داشته باشند و از تعابیر و جملات مناسب استفاده کنند.
وی با بیان اینکه احترام همه اقشار لازم است گفت: نباید هنگام انتشار مطالب در فضای مجازی از کلماتی استفاده شود که موجب برداشت نادرست شود زیرا وحدت و همدلی در راس امور است و دشمن نیز به دنبال ایجاد تفرقه است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: شرایط دزفول به دلیل اینکه در مقاطع مختلف در مقابل دشمن ایستاده از حساسیت زیادی برخوردار است  و دشمن قصد بزرگنمایی مشکلات این شهر را  دارد لذا حفظ وحدت ضروری است و مردم نیز برای برای برقراری امنیت کمک کنند.
امام جمعه دزفول افزود: باید آتش بسی به بگومگوها که فایده‌ای هم ندارند بدهیم.
وی در ادامه خطبه‌ها به اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی توسط دولت اشاره کرد و گفت: البته ناراحتی و مشکلاتی پس از جراحی اقتصادی وجود دارد که این سختی‌ها گذرا است‌.
وی افزود: اگر این طرح اجرا نمی شد با وجود جنک اوکراین و کمبود گندم و اقتصاد مریضی که داشتیم و اختلاف قیمتی که در کالاهای اساسی با سایر کشورها داشتیم مساله حادتر می‌شد.
وی با بیان اینکه تبعات جنگ اوکراین باعث شد مسوولان این طرح را سریع اجرا کنند گفت: دولت سیزدهم شجاعانه ورود کرد؛ البته گرانی به مردم فشار می آورد و  برخی افراد هم سوء استفاده کردند ولی این طرح امتیازات فراوانی نیز دارد که پایان قاچاق در مرزها، تامین امنیت غذایی، پایان وابستگی معیشتی مردم به دلار، حذف دلالان، گره گشایی از معضلات اقتصادی کشور از جمله آنها است.
 

کاهش جمعیت، تهدیدی برای کشور است

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی به مساله جمعیت نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین و حساس ترین مسایل کشور افزایش جمعیت است زیرا در دراز مدت تهدید فراوانی برای کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: غفلت و ساده اندیشی مسوولان در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ موجب کاهش جمعیت شد  این در حالی است که یکی از مولفه‌های قدرت، جمعیت است.
وی بیان کرد:انفجار سالمندی کشور را تهدید می‌کند و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، از سبک زندگی و فرهنگ غرب الگوبرداری شد.
امام جمعه دزفول از بی توجهی دولت به قانون تسهیل ازدواج جوانان که از سال ۸۴ معطل مانده انتقاد کرد و گفت: نسبت به  سیاست های کلی جمعیت که توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳ ابلاغ شد نیز بی توجهی شده است .
وی افزود: دشمن از ایران جوان واهمه دارد زیرا موتور محرکه کشورها نیروی جوان است و اگر کشور به سمت سالمندی پیش رود در راستای اهداف و نقشه های دشمنان اقدام کرده ایم.
خطیب جمعه دزفول گفت: وقتی جمعیت به سوی سالمندی پیش برود با کاهش نیروی کار، تولید و نیروی نخبه در کشور و ضعیف شدن نیروی دفاعی روبه رو می‌شویم و جبران عقب ماندگی‌ها مشکل می‌شود.
وی با بیان اینکه اصلاح فرهنگ فرزندآوری نیازمند  زمان زیادی است ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر افزایش نسل و جوان شدن نیروی جوان به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرایض آحاد ملت دارند که یک سیاست حیاتی برای آینده بلندمدت کشورمان است. 
وی گفت: فراوانی جمعیت با برنامه ریزی مناسب یکی از عمده ترین عوامل قدرت، عظمت، اقتدار و پیشرفت جامعه است ولی اشتغال، فرهنگ، مسکن و زمینه‌های پیشرفت تکنولوژی نیز باید فراهم شود.
وی ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان منابع و امکانات کشورمان جوابگوی  هشت برابر جمعیت فعلی است.

دشمن می‌خواهد امید را از مردم بگیرد

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه ها به تمرکز دشمن بر روی کارکرد نظام اشاره کرد و گفت: دشمن در صدد است این را جا اندازد که جمهوری اسلامی در حل مشکلات اساسی به ویژه مسایل اقتصادی کارآمد نیست و می‌خواهد امید را از مردم بگیرد.
وی افزود: دشمن سعی دارد این را تلقین کند که تنها راه برون رفت مشکلات  اقتصادی کشور برقراری ارتباط سیاسی با غرب و اروپاست؛ این طرز تفکر غلط هشت سال کشور را عقب انداخت این در حالی است که در مسایل کشور باید واقع بینانه و شجاعانه و امید به آینده نگاه شود.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها سوم خرداد و فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر را نیز گرامیداشت و گفت: خرمشهر آزمونی برای ملت بود که نصرت الهی شامل حال ما شد و تجربه‌ای ارزشمند برای ملت ما به ارمغان آورد.
وی افزود: البته در آن ایام زمزمه‌هایی نیز برای توقف جنگ تحمیلی می شد که با بصیرت رهبر انقلاب اسلامی اجازه داده نشد یک وجب از خاک کشور دست دشمن بماند.

چهارم خرداد نماد استقامت و پایداری مردم دزفول است

حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین روز حماسی و تاریخی چهارم خرداد ، روز ملی مقاومت و پایداری روز دزفول را نیز گرامیداشت و گفت: چهارم خرداد یک روز ملی است که نگاه ما هم باید به آن یک نگاه ملی باشد.
وی بیان کرد: چهارم خرداد نماد استقامت و پایداری ملتی است که تمام قد در برابر دشمن ایستادند و هرچه داشتند در طبق اخلاص قرار دادند.
وی با بیان اینکه مردم دزفول در دوران دفاع مقدس میزبان رزمندگان بودند و  به پشتیبانی آیت اله قاضی امام جمعه فقید دزفول افتخار آفریدند گفت: اگر امروز در لبنان و سوریه مقاومت شکل گرفته شاکله آن در دفاع مقدس و شهر دزفول شکل گرفته که برای رونمایی از این گنج باید از هنر،  ادبیات،  شعر و فیلم و جهاد تبیین بهره برد.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: اتفاقات، ایثارگری و حماسه سازی مردم دزفول در دفاع مقدس باید بازگو شوند تا جوانان احساس هویت و شخصیت کنند و بدانند پدرانشان چه کارهایی کردند.

وی همچنین از ستاد و بنیاد چهارم خرداد و سایر دست اندرکاران قدردانی کرد و گفت:دیروز استاندار خوزستان در سفری غیررسمی به بازار دزفول رفتند و همچنین در جلسه شورای تامین شرکت کرد و
مقرر شد مشکلات توسط مسوولان دزفول جمع بندی و به استاندار منتقل شود تا پیگیری لازم انجام شود.

حرف اول مردم لبنان، گفتمان مقاومت است

خطیب جمعه دزفول همچنین به برگزاری انتخابات در لبنان اشاره کرد و گفت: مردم لبنان در عرصه سیاسی خوب حاضر شدند که نشان دهنده بالابودن پرچم مقاومت در این کشور است؛ مردم لبنان با این انتخاب نشان دادند حرف اولشان گفتمان مقاومت است که  این امر برای دشمن و رژیم صهیونیستی تلخ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا