اخبار دزفول

ساخت افزون بر هشت هزار خانه در طرح نهضت ملی مسکن دزفول

علیرضا خردمند روز یکشنبه به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تأمین زمین برای ۲۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار شورای مسکن شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به ثبت نام بیش از ۳۳ هزار نفر در سامانه مسکن و نیاز دزفول در سال‌های آینده، با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی، محل اراضی جدید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده و در اسرع وقت، بازنگری‌های لازم در طرح‌های تفصیلی و تهیه طرح‌های آماده سازی از طریق مراجع مربوط صورت می‌گیرد تا عقب افتادگی‌ها در حوزه مسکن جبران شود.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه استعلام اولیه ۲۶ هزار نفر انجام شده است، گفت: طبق اطلاعات سامانه، سهمیه دزفول از تعهدات دولت هشت هزار و ۱۲۰ واحد است که سه هزار و ۵۳ واحد آن در حال ساخت است.

وی ادامه داد: به زودی زمین یکهزار واحد جدید در قالب گروه‌های ساخت هشت تا ۱۰ نفره واگذار خواهد شد و از روش تغییر کاربری اراضی دولتی و اراضی مازاد ادارات نیاز چهار هزار واحد دیگر تامین خواهد شد.

خردمند بیان کرد: برای احداث حداقل ۱۰ هزار واحد مسکن در دولت مردمی برنامه ریزی کردیم تا بتوانیم به وعده دولت در زمینه مسکن عمل کنیم.

وی همچنین از پیگیری و تخصیص یک قطعه زمین برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و افزود: در این طرح مطابق دستورالعمل‌های قانونی به خانوارهای بالای سه فرزند زمین رایگان تعلق خواهد گرفت و دزفول به عنوان نخستین شهر استان خوزستان این اقدام را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا