اخبار دزفول

آغاز تصویربرداری ۳۶۰ درجه از سطح شهر دزفول

خلاصه خبر
  • شهردار دزفول گفت: تصویربرداری ۳۶۰ درجه از سطح شهر دزفول برای نخستین بار در جنوب غرب کشور با هدف توسعه خدمات الکترونیکی آغاز شد.

به گزارش دزفوری به نقل از ایرنا، سید محمدحسن عیسی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: تصویربرداری ۳۶۰ درجه لیزری از کلیه معابر شهری توسط شهرداری دزفول با هدف توسعه خدمات الکترونیکی و تحقق شهرداری الکترونیک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در جنوب غرب کشور در دزفول انجام می‌شود، ادامه داد: این طرح به منظور جمع آوری اطلاعات لازم برای ایجاد زیرساخت نرم افزاری مورد نیاز اقدامات، فعالیت‌ها و خدمات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.


شهردار دزفول بیان کرد: این تصویربرداری طی مدت سه ماه با عبور یک دوربین لیزری از کلیه معابر شهری و بر اساس مختصات جهانی UTM انجام می‌شود و شرایطی را فراهم می‌کند تا تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌های دوبعدی املاک و طرح‌های تفضیلی در یک محیط واحد، قابل ارائه و بررسی باشند.
وی کاهش بازدیدهای کارشناسی به صورت حضوری، بررسی ساخت و سازها و مغایرت‌های اجرایی و کاربری‌ها و بررسی پیشروی‌های مجاز و غیرمجاز در ساخت و سازها را از جمله کاربردهای این تصاویر دانست و افزود: کنترل رعایت حریم معابر و خدمات، بررسی دقیق و سریع اماکن، عناصر و مبلمان شهری، ارتقای خدمات و ایمنی شهری و همچنین امکان بازدید سریع و آسان از اماکن مختلف شهری به صورت دقیق و ۳۶۰ درجه از دیگر مزایای این تصاویر هستند.
عیسی زاده اظهارداشت: این اقدام گامی مهم برای توسعه خدمات الکترونیک است و دستاوردهایی از قبیل سرعت و سهولت ارائه خدمات، ارتقای کیفیت، سلامت و شفافیت در ارائه خدمات، کاهش مراجعه حضوری به شهرداری‌ها و کاهش تردد شهروندان در سطح شهر خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا