اخبار دزفول

پوشش دز سوم واکسیناسیون در دزفول به ۳۳ درصد رسید

خلاصه خبر
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول میزان پوشش دز سوم واکسن کرونا در افراد واجد شرایط تزریق واکسن در این شهرستان را ۳۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش دزفوری، علیرضا خسروپناه در تشریح آخرین وضعیت کرونا و اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع بیش از پیش این بیماری و مدیریت آن گفت: از ابتدای فرایند واکسیناسیون تاکنون، ۷۲ درصد افراد دز اول و ۶۴ درصد نیز دز دوم را تزریق کرده اند.

وی افزود: با توجه به شیوع سویه امیکرون و افزایش آمار ابتلا به آن و بستری افراد، بیمارستان بزرگ دزفول از سطح آمادگی زیادی برای مواجهه با آن برخوردار است.

خسروپناه به تامین اکسیژن و دارو‌های ضروری برای درمان بیماران کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین آزمایشگاه کووید-۱۹ امام حسین (ع) آمادگی لازم را برای انجام آزمایش‌های مربوط را دارد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول؛ واکسیناسیون افراد ۵ سال و بالاتر همزمان با سراسر کشور و استان خوزستان در حال انجام است.

این مقام مسئول به بازدید مشترک از ۵۴۴ واحد صنفی در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: بازرسان بهداشت از ۲ هزار و ۱۶۳ واحد بازدید کردند که در جریان این بازرسی‌ها برای ۴۸۹ واحد صنفی اخطاریه بهداشتی صادر شد و ۴۵ واحد دیگر نیز در مدت یاد شده پلمب شدند.

خسروپناه می‌گوید: همچنان تزریق واکسن کرونا و تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، خودداری از حضور در دورهمی‌ها و مراسم عروسی و عزا و شست و شوی مکرر دست‌ها بهترین و موثرین روش‌ها برای در امان ماندن از این ویروس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا