اخبار دزفول

بحران بی‌آبی در شهرک‌های صنعتی دزفول / شهرک صنعتی شماره ۲ به‌دلیل بی‌آبی در حال احتضار است

عباس لوریان عصر پنجشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول از ابتدای امسال دچار بی‌آبی شده و مشکلاتی برای صنعتگران و تولیدکنندگان ایجاد شده است. 

وی با بیان اینکه صنایع آب‌بر این شهرک صنعتی به‌دلیل تأمین نشدن آب مجبور به استفاده از تانکر آب شده‌اند، ادامه داد: طی ماه‌های اخیر بارها صنعتگران و کارگران این شهرک قصد تعطیلی و تجمع در ورودی شهرک و فرمانداری دزفول را داشته‌اند که با میانجی‌گری فرماندار و نماینده‌ دزفول این اتفاق انجام نشد.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی دزفول گفت: با وجود نشست‌های متعدد با مدیران آبفا دزفول و استان و پیگیری‌های مسوولان شهرک‌های صنعتی و مذاکرات با مسوولان ارشد شهرستان و باوجود قول‌ها و طرح‌های مختلف حتی با هزینه‌ صنعتگران، اقدامی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد قرار نیست که این مشکل حتی به‌صورت کوتاه‌مدت هم رفع شود.
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول  به‌دلیل بی‌آبی در حال احتضار است و یاری همه مسوولان دغدغه‌مند را می‌طلبد، افزود: تأمین آب جزو ابتدایی‌ترین نیازها برای فعالیت یک واحد تولیدی است.

لوریان اظهارداشت: دزفول با داشتن سرمایه‌های عظیم آب از جمله رودخانه و چاه‌های پر آب متأسفانه برای ویلاهای غیرمجاز آب دارد ولی برای تولید و اشتغال با مشکل مواجه شده است.
وی افزود: شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول در سال‌های گذشته نیز مشکل آب داشته به طوری که روزانه حدود ۲ تا پنج ساعت آب وصل بوده است ولی این ماه‌ها حتی با جیره‌بندی، صرفه‌جویی و ذخیره آب هم نتوانسته بر مشکل بی‌آبی فائق آید.
مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی دزفول با اشاره به اینکه درصورت تعطیلی شهرک صنعتی شماره ۲ خسارات جبران ناپذیری به واحدهای تولیدی، سرمایه‌گذاران و اشتغال صنعتگران دزفول وارد می‌شود، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و سال جاری هم به نام تولید، پشتیبانی‌ها ومانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است ولی متاسفانه با وجود چنین موانعی برخی مسوولان خلاف این منویات عمل می‌کنند که باید با همت مسوولان اقدام فوری برای رفع این مشکل صورت گیرد.
وی افزود: در شرایط فعلی که شهرستان دزفول به‌شدت با مشکل بی‌کاری مواجه است و مسوولان  ارشد شهرستان به‌عنوان یک دغدغه‌ اولویت‌دار با مشکل اشتغال روبه‌رو هستند رفع مشکل آب باید در اولویت کاری مسوولان باشد نه اینکه فعالیت تولیدی واحدهای صنعتی تعطیل شود.

لوریان گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول  باوجود این بی‌مهری‌ها در حال توسعه است و در آینده‌ای نه‌چندان دور با مشکلات جدی‌تری از نوع آب و احتمالا برق مواجه خواهد بود که این مشکلات به‌دلیل دغدغه‌مند نبودن برخی از مسوولان در حال سرایت به سایر شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی است.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی دزفول اظهارداشت: اکنون با وجود کمبود شدید آب، اداره آبفا قرارداد جدید می‌بندد و با وجود هوا در لوله‌های آب شهرک متأسفانه کنتور را محاسبه و پول آب دریافت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی با وجود کمبود آب، این هزینه را پرداخت می‌کنند، افزود: یکی از واحدهای بزرگ شهرک صنعتی شماره ۲ ماهیانه حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه‌ آب به‌صورت آزاد پرداخت می‌کند لذا از مسوولان درخواست می‌شود برای حمایت از تولیدکنندگان در راستای رفع مشکلات آنها اقدام کنند.
لوریان بیان کرد: دزفول چهار شهرک و ۲ ناحیه صنعتی دارد که حدود ۳۰۰ واحد صنعتی در آنها مستقر است.
وی با بیان اینکه این واحدهای صنعتی برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی کرده‌اند، افزود: در حال توسعه شهرک‌های صنعتی یک و ۲ دزفول و ناحیه سردشت هستیم.

شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول حدود ۷۰ واحد صنعتی دارد و حدود یکهزارو ۵۰۰ نفر در آن شاغل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا