اخبار دزفولویژه

دزفول ظرفیت تبدیل به استان را دارد

خلاصه خبر
  • امام جمعه موقت دزفول با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان گفت: افزایش تعداد نمایندگان دزفول در مجلس شورای اسلامی باید پیگیری شود.

به گزارش دزفوری، حجت الاسلام مرتضی بیگدلی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود: ستاد نمایندگان دزفول باید تشکیل شود تا با وجود یک گروه اندیشه ورز بتوان به بهترین نحو از ظرفیت‌های این شهرستان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه دزفول شهر بزرگی است و مشکلات بزرگی دارد، ادامه داد: افزایش تعداد نمایندگان این شهرستان می‌تواند موجب بهره برداری جنوب کشور و کشورهای حاشیه از ظرفیت‌های دزفول شود.

شهرستان دزفول با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دزفول ظرفیت تبدیل به استان را دارد

امام جمعه موقت دزفول اظهارکرد: استان شدن دزفول باید به صورت جدی مطرح شود زیرا ظرفیت‌های بهداشتی، کشاورزی و صنعتی این شهرستان چند استان را جواب می دهد که اگر به یک شهرستان محدود شود ظرفیت ها دیده نمی‌شوند.

حجت الاسلام بیگدلی سالروز قیام ۱۵ خرداد را گرامیداشت و این روز را نقطه عطف و نمود شجاعت، بصیرت و قدرت دانست و گفت: مردم با وجود کشتار دژخیمان رژیم طاغوت به صورت کفن پوش در صحنه حاضر شدند و از اهدافشان دفاع کردند که این نهال اکنون به درخت تنومندی شده است.
وی با قدردانی از برنامه های چهارم خرداد روز دزفول افزود: برنامه‌های مختلفی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با اجرای همایش‌ها، سخنرانی‌ها، افتتاح طرح های عمرانی و نمایشگاه برگزار شد که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام بیگدلی بیان کرد: حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول طی نامه ای به رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور خواستار تشکیل تیم ورزشی و برگزاری تورنمنت‌هابگی بین المللی شده است.
وی با بیان اینکه مطالبات مردم دزفول در این مکاتبه بیان شده‌اند، افزود: امیدواریم دزفول با توجه به استحقاقی که دارد در جایگاه خود قرار گیرد.
امام جمعه موقت دزفول به شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنها درود فرستاد و گفت: موضوع حجاب باید قانون مند باشد؛ آشوبی تحت عنوان زن، زندگی، آزادی ایجاد شد و فتنه افکنی کرد البته سخت گیری‌های بی‌رویه ای در این خصوص وجود داشت.
وی بر ضرورت ساماندهی قانون حجاب تاکید کرد و افزود: حفظ حجاب در فضایی منطقی به عنوان مطالبه‌ای به حق که هیچ ابهامی در آن باقی نمانده مورد توجه باشد.
حجت الاسلام بیگدلی اظهار کرد: برخورد با بی حجابی باید به گونه ای بازدارنده باشد و در مقابل گستاخی‌ها و برخوردهای سازماندهی شده توسط دشمن بایستد.
وی افزود: برخی افراد می‌خواهند با انتشار تصاویری، فحشا را ترویج دهند که لازم است لایحه حجاب به گونه ای تدوین و تصویب شود تا مؤمنان در فضایی آرام با امنیت اجتماعی، حیا، ایمان و پایبندی به قانون قرار گیرند تا مجالی برای فتنه های شیطان نباشد.
خطیب جمعه دزفول به وجود سرمایه های فراوان دزفول اشاره کرد و گفت: یکی از سرمایه‌های این شهرستان حجت الاسلام خسروپناه است که به عنوان استاد دانشگاه نظریه علمی در کلاس درس مطرح کرده و گفته باید نگاه فرهنگی به این موضوع شود.
وی تاکید کرد: با تمام ایراداتی که از نظر اجرایی در این خصوص وارد است، باید پخته عمل می‌شد؛ برخوردهای ناصواب و گفته‌های ناپسند با این چهره علمی صورت گرفت که مصداق نخبه سوزی بود.
حجت الاسلام بیگدلی گفت: حجت الاسلام خسروپناه دارای نبوغ علمی در حوزه و دانشگاه است که از دست رهبری هدیه گرفته و اهانت به این شخصیت دزفولی، پسندیده نیست.

تورم به مردم فشار آورده است
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به وضعیت گرانی اشاره کرد و گفت: وضعیت تورم برای همه مردم به ویژه افرادی که توان و درآمد کمتری دارند مشکل آفرین شده انتظار می رود دولتمردان
که میراث دار خرابه دولت قبل هستند اقدام اساسی کنند البته بسیاری از درآمدها صرف اشتباهات و برخی خیانت‌های مسوولان شده است که ملت بصیر ایران اینها را می فهمند.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود امسال که به عنوان سال مهار تورم نامگذاری شده تدبیر کنند تا این تورم کمرشکن از دوش مردم برداشته شود و وضعیت کنونی که زندگی را برای اقشار بسیاری تلخ کرده در مدت کوتاه تری حل شود.
حجت الاسلام بیگدلی گفت: مسوولان با تلاش و اهتمام، کام ملت را شیرین و الگویی موفق برای تورم نزولی باشند.
وی همچنین سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی (ره) را گرامیداشت و افزود: امام خمینی (ره) عالمی فقیه و انسانی زاهد بود که عرفانی همراه با سیاست و مبتنی بر حکمت و شریعت داشت؛ قرن ها باید بگذارد تا فردی به جامعیت ایشان پا به عرصه وجود بگذارد.
امام جمعه موقت دزفول همچنین انتخاب آیت الله خامنه‌ای به مقام معظم رهبری را گرامیداشت و گفت:
اندیشه فکری و عملی ایشان در امتداد خط شخصیت امام راحل است؛ ایشان شاگرد اول مکتب امام بودند و علاوه بر جایگاه عملی از جایگاه فقهی، سیاسی و ادبی نیز برخوردار هستند و نسبت به سایر رهبران دیگر کشورها برتری زیادی دارند.
وی پیشرفت‌های گوناگون مملکت در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و علمی و گفتمان هایی که طی سالهای اخیر در مقابله با امواج و بادهای سهمگین و خانمان براندازی که در منطقه طراحی شده بود را مرهون رهبری آیت الله خامنه ای دانست و افزود: این شخصیت بزرگ توانستند به خوبی مردم را در جهت رضایت خداوند پایدار کنند.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا