اخبار دزفول

کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان اختیاری است

خلاصه خبر
  • معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به تصویب نرخ نامه کلاس‌های تقویتی در این شهرستان گفت: مدارس دولتی و غیردولتی که دارای شرایط زیرساختی باشند می‌توانند کلاس تقویتی برگزار کنند ولی شرکت دانش آموزان در این کلاس‌ها اختیاری است.

به گزارش دزفوری از ایرنا، امیر ظاهر طحان روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول در سالن نشست‌های این اداره افزود: کلاس های فوق برنامه به منظور تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش آموزان در قالب کلاس های تقویتی و جبرانی برگزار می شود.

وی گفت: مدارس دولتی و غیردولتی امکان برگزاری کلاس فوق برنامه در چهار بخش از جمله دروس تخصصی، دروس عمومی و فعالیت های پرورشی را دارند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول افزود: مدارس مجری طرح علاوه بر برخورداری از امکانات آموزشی و پرورشی باید دارای امکانات رفاهی، هوشمندسازی، نمازخانه و اتاق بهداشت باشند.

وی با بیان اینکه نرخ کلاس های فوق برنامه با توجه به تورم و وضعیت اقتصادی خانواده ها پس از نشست های متعدد کارشناسی نهایی شده است، گفت: کلاس های فوق برنامه در مدراس دولتی و غیردولتی اختیاری و داوطلبانه است و صرف ثبت نام در مدارس هیات امنایی دلیلی بر شرکت در این کلاس ها نیست.

دانش آموزان و فرهنگیان دزفول ۵۰۰ میلیون ریال برای کمک به غزه اهدا کردند

ظاهر طحان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجتماع مردمی ۱۳ آبان و حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان دزفول بار دیگر حماسه ای ماندگار در تاریخ پرافتخار این شهرستان ثبت کرد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیون ریال کمک های دانش آموزان و فرهنگیان دزفول به مردم مظلوم غزه جمع آوری شده است که این کمک ها از طریق هلال احمر به دست مردم غزه خواهد رسید.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با تبریک هفته بسیج اظهارکرد: بسیج فرهنگیان دزفول از جمله اقشار موفق بسیج خوزستان است که همواره در ارزیابی های مختلف حائز رتبه های برتر استانی شده است.

افتتاح هفت کلاس درس به مناسبت هفته بسیج در دزفول

ظاهر طحان با بیان اینکه ۲ طرح آموزشی با هفت کلاس درس به مناسب هفته بسیج در دزفول به بهره برداری رسید، گفت: هفت کلاس درس دیگر نیز طی هفته گذشته در دزفول کلنگ زنی شد که تلاش می شود این طرح ها تا ۲۲ بهمن امسال به بهره برداری برسند.

وی تاکید کرد: توسعه عدالت آموزشی در اولویت فعالیت‌های آموزش و پرورش است و در این راستا طرح‌های متعدد آموزشی در شهرها و بخش های تابعه دزفول در حال احداث است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: تلاش می شود تا دهه فجر امسال ۲۲ کلاس درس در دزفول آماده بهره برداری شود.

حتی یک بنر برای معرفی فرهنگیان و دانش آموزان افتخارآفرین اختصاص ندارد

مدیر آموزش و پرورش دزفول با انتقاد از معرفی نشدن دانش آموزان و فرهنگیان افتخارآفرین این شهرستان در جشنواره های ملی و استانی گفت: به دلیل ضعف در تبلیغات محیطی بخش زیادی از مردم شهرستان از ظرفیت‌ها و دستاوردهای آموزش و پرورش دزفول بی اطلاع هستند.

وی افزود: به برکت نیروهای نخبه شهرستان دزفول، پشتیبانی شورای آموزش و پرورش و همت خانواده ها، فرزندان این شهرستان در جشنواره های کشوری موفقیت‌های بزرگی کسب کرده‌اند که کسب مقام اول در رشته مکانیک جشنواره الگوهای برتر تدریس در هنرستان های کشور و مقام اول رشته هنرهای دستی کشور از جمله این دستاوردهای بزرگ است.

ظاهر طحان تاکید کرد: متاسفانه برای معرفی افتخارآفرینان دزفول حتی یک تابلوی شهری هم اختصاص داده نمی شود و مطالبه ما از فرمانداری و مدیریت شهری دزفول همراهی بیشتر برای معرفی این افتخارآفرینان است.

وی افزود: پنج اثر ثبت شده دزفول در جشنواره سواد آموزی بین المللی مورد تقدیر قرار گرفت ضمن اینکه ۲ رتبه برتر کشوری در مسابقات کتابخوانی از دیگر افتخارآفرینی دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان است.

تعداد قبولی‌های پزشکی دزفول در سه دهه گذشته بی‌سابقه است

مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: قبولی های رشته پزشکی دزفول امسال به بیش از ۸۰ نفر افزایش یافته که این دستاورد در سه دهه گذشته این شهرستان بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دزفول در مسیر توسعه در حال گام برداشتن است، افزود: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت نقش به سزایی در امیدآفرینی در میان دانش آموزان دارند که با تلاش ناحیه مقاومت بسیج دزفول این اردوها در دزفول آغاز شده انپ.

ظاهر طحان با اشاره به آغاز ثبت نام کنکور سراسری امسال ادامه داد: موفقیت در کنکور علاوه بر سطح علمی، نیاز به مهارت تست زنی دارد که استفاده از تجربه نفرات برتر کنکور می تواند در مسیر مطالعاتی دانش آموزان موثر باشد به همین دلیل دعوت از افراد موفق برای انتقال تجربه های خود به دانش آموزان کنکوری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاثیر معدل متوسطه اول به ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: ارتقای بیش از پیش سطح کیفی مدارس متوسطه مورد تاکید آموزش و پرورش دزفول است.

مدرسه زیبا حق دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش دزفول داشتن مدرسه زیبا را حق دانش آموزان دانست و گفت: زیباسازی مدارس از احداث مدرسه اهمیت بیشتری دارد و در این مسیر گروه های جهادی بسیج اقدام های موثری برای زیباسازی در مدارس دزفول انجام داده اند.

وی با بیان اینکه دزفول دارای بالاترین تعداد شهدای دانش آموز کشور است، افزود: برگزاری ۸۰ یادواره شهدا در سال تحصیلی جاری در مدارس دزفول پیش بینی شده که تاکنون ۱۵ یادواره برگزار شده است.

حضور دبیران در مناطق محروم دزفول تسهیل شده است

ظاهر طحان با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه عدالت آموزشی درشهرستان دزفول گفت: حضور دبیران باانگیزه در مناطق محروم شهرستان تسهیل شده است که دستاوردهای این اقدام در آینده خودنمایی می کند.

وی افزود: به دلیل اینکه میانگین نمره در مدارس خاص حدود ۲۰ است تلاش دبیران در این مدارس تنها صرف حفظ این سطح علمی دانش آموزان می شود ولی در مناطق حاشیه ای به دلیل اینکه میانگین نمره دانش آموزان پایین است تلاش معلم با افزایش میانگین نمره دانش آموزان به خوبی دیده می شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول ادامه داد: بالاترین رشد میانگین نمرات در شهرستان دزفول متعلق به شهرهای تابعه و حاشیه ای دزفول است ضمن اینکه با اقدام های انجام شده دزفول با به صفر رساندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل رتبه نخست خوزستان را کسب کرده است.

مشکل مدارس غیردولتی دزفول برای همیشه حل می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز در این نشست در سخنانی کوتاه گفت: دید مدیریت شهرستان به فعالیت مجموعه غیر دولتی مثبت است و تلاش می شود تا این مجموعه‌ها در دزفول تقویت شوند.

علیرضا خردمند با اشاره به گلایه نماینده مدارس غیردولتی دزفول در این نشست افزود: نشست مشترکی میان نمایندگان مدارس غیردولتی، شهرداری، آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهر دزفول هفته آینده در فرمانداری برگزار و مشکل مدارس غیردولتی برای همیشه حل می‌شود.

برخی مناطق حاشیه ای دزفول سال ها است در کنکور دستاوردی نداشته اند

نماینده امام جمه دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: ایام فاطمیه ایام بیان عقیده و آرمان های شیعه است و آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای موثر در ترویج فرهنگ عمومی باید از این فرصت برای تبیین مواضع و جایگاه حضرت زهرا(س) بهره بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل علوی افزود: خطبه حضرت زهرا مباحث مختلفی از جمله مسایل اجتماعی، عدالت اجتماعی، آسب های جامعه ایمانی و راه های برون رفت از این مسایل را تبیین کرده است.

وی ادامه داد: امروز مجلس های باشکوهی درایام فاطمیه در کل شهرستان دزفول برگزار می شود که این تعداد مجالس در خوزستان کم نظیر است.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد: برخی مناطق و روستاهای حاشیه ای دزفول سالها است در کنکور دستاوردی نداشته اند که این موجب مهاجرت و یا ترک تحصیلی افراد مستعد این مناطق شده است لذا باید به این مناطق نیز توجه جدی تری شود.

فعالیت مدارس غیردولتی در واحدهای مسکونی مصداق تغییر کاربری نیست

نماینده مدارس غیردولتی دزفول نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت گره گشایی از مسایل مبتلا به مدارس غیردولتی این شهرستان گفت: مراکز و مدارس غیر دولتی بر اساس قانون مجاز به فعالیت در مکان های مسکونی هستند ولی شهرداری دزفول فعالیت این مراکز را مشمول تغییر کاربری و پرداخت جریمه می داند.

حمید نظیفی با بیان اینکه حدود هفت درصد دانش آموزان دزفول در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، افزود: ۴۷ مدرسه غیردولتی و ۵۸ مرکز غیردولتی در دزفول وجود دارد ضمن اینکه حدود ۳۰۰ مدرسه غیردولتی دیگر نیز در مراحل صدور مجوز هستند.

وی اظهار کرد: عوارض مدارس غیردولتی طبق قانون مشابه مدارس دولتی است و اگر این مدارس عوارض نمی دهند، نباید از مدارس غیردولتی در دزفول نیز عوارض گرفته شود.

وی تصریح کرد: شهرداری دزفول در اخطاریه های متعدد، مدارس غیردولتی را به پرداخت جریمه تغییر کاربری مجبور می کند این در حالی است که فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی در واحدهای مسکونی بدون مانع است و مصداق تغییر کاربری نیست.

کانون بسیج فرهنگیان دزفول طی ۲ سال متوالی مقام نخست خوزستان را کسب کرد

مدیر دبیرستان شریعتی و رییس کانون بسیج فرهنگیان نیز در این نشست گفت: ۱۴۰ تیم پیشرفت در آموزشگاه های دزفول ایجاد شده که تشکیل این تعداد تیم به نسبت جمعیت فرهنگیان دزفول در خوزستان بی نظیر است.

سید حسین صافی برگزاری دوره های تبیین پیرامون تهدیدات اعتقادی و همچنین حرکت در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی را از جمله رویکردهای تیم های پیشرو در دزفول دانست و ادامه داد: تاکنون برای ۲۰۰ نفر از مدیران و فرهنگیان دزفول دوره سه روزه جهاد تبیین برگزار شده است و به زودی برای۳۰۰ نفر دیگر نیز این دوره برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های تقویتی ایثار گفت: دانش آموزان کم برخودار در قالب این طرح از کلاس های تقویتی با تخفیف زیاد و یا به صورت رایگان برخوردار می شوند.

رییس کانون بسیج فرهنگیان افزود: کانون بسیج فرهنگیان دزفول در طی ۲ سال متوالی مقام اول خوزستان و رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

نرخ نامه کلاس های تقویتی دزفول تصویب شد

به گزارش ایرنا، در این نشست نرخ نامه کلاس های تقویتی دزفول طرح و با رای اعضا به تصویب رسید. بر این اساس نرخ هر کلاس تقویتی در دوره ابتدایی از ۲۰۰ هزار ریال در سال گذشته به ۲۴۰ هزار ریال افزایش یافت ضمن اینکه نرخ هر کلاس تقویتی برای متوسطه اول از ۲۵۰ به ۳۰۰ هزار ریال و متوسطه دوم از ۳۰۰ به ۴۰۰ هزار ریال افزایش یافت.

همچنین نرخ کلاس های کنکوری دزفول نیز از ۳۵۰ هزار ریال سال گذشته به ۵۰۰ هزار ریال در سال جاری، کلاس های تئوری فنی و حرفه ای از ۳۰۰ به ۴۰۰ هزار ریال و دوره های عملی فنی و حرفه ای از ۳۵۰ به ۴۵۰ هزار ریال تغییر کرد.

این نرخ تا ۳۰ درصد شناور است و امکان افزایش و کاهش دارد ضمن اینکه برگزاری این کلاس ها برای دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواده شهدا و ایثارگران رایگان و یا با تخفیف زیاد است.

همچنین بر اساس این مصوبه نرخ هر ترم مدارس بزرگسالان یک میلیون ریال، نرخ هر ترم داوطلبان آزاد در مدارس شبانه ۷۰۰ هزار ریال، نرخ هر درس برای داوطلبان غیرحضوری ۴۰۰ هزار ریال و نرخ هر واحد حضوری ۶۰۰ هزار ریال تعیین شد.

در این مصوبه همچنین نرخ فوق برنامه های تابستانی برای کلاس های فرهنگی با زمان یک ساعت ۱۵۰ هزار ریال و هر جلسه درس فوق برنامه تابستانه برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم با زمان ۹۰ دقیقه ۲۰۰ هزار ریال مصوب شد.

بر اساس این مصوبه هر کلاس تقویتی برای دانش آموزان ابتدایی باید ۵۰ دقیقه و حداکثر افراد حاضر در کلاس ۲۵ نفر و هر کلاس تقویتی متوسطه اول و دوم باید ۹۰ دقیقه زمان داشته باشد.

همچنین در این نشست از تعدادی از مدال آوران و افتخارآفرینان دزفول در جشنواره های ملی و استانی با اهدای لوحی تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا