اخبار دزفول

۱۶ و ۱۷ اسفند چهارمین کنگره بین المللی جندی شاپور برگزار می‌شود

خلاصه خبر
  • رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به آخرین روند برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور گفت: ۱۶ و ۱۷ اسفندماه چهارمین کنگره بین المللی بزرگداشت جندی شاپور به عنوان نخستین دانشگاه جهان با حضور مسوولان کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش دزفوری از ایرنا، الهام ایمانیان روز دوشبه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک در سالن اجتماعات آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی دانشگاه صنعتی جندی شاپور افزود: ایجاد دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان مقدمه شکل گیری دانشگاه کشاورزی در دزفول است.

وی ادامه داد: دزفول دارای ظرفیت‌های کم نظیر کشاورزی است به همین دلیل ایجاد دهکده و پردیس فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در این شهر می‌تواند در دانش بنیان کردن امنیت غذایی در این منطقه موثر باشد.

معاون پارک ملی علم و فناوری کشاورزی با اشاره به جایگاه دانشگاه‌ها در زیست بوم نوآوری و فناوری ملی گفت: دانشگاه‌ها نقش بی‌بدیلی ‌در تولید، اشاعه و توسعه علم و فناوری و ایجاد فضای نوآوری در کشور دارند.

وی با اشاره به سه نسل از دانشگاه‌ها در جهان ادامه داد: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور و نسل سوم با رویکرد تجاری سازی دانش است به همین دلیل ارتقای دانشگاه‌های کشور از تولید صرف دانش به سمت کاربردی کردن این دانش در دستور کار قرار گرفته است.

ایمانیان اظهارکرد: اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر کاربرد دانش به عنوان مهمترین پیشران رشد و خلق ثروت و ایجاد اشتغال در زیست بوم فناری است و در این زمینه دانشگاه‌های نسل سوم نقش اساسی دارند.

امنیت غذایی از امنیت دفاعی کشورها مهمتر شده است

معاون فناوری و نوآوری پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تولید و کسب دانش، توسعه علم تا دورترین نقاط کشور و همچنین کاربردی کردن علم به منظور افزایش تولید ناخالص ملی و افزایش سطح رفاه اجتماعی سه گام تحقق اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: مساله محور بودن پژوهش‌ها، تشکیل کنسرسیوم مشترک صنعت و دانشگاه و همچنین تکمیل و اصلاح فرآیندها از تولیدکنندگان علم تا تجاری سازی آن، نیاز کنونی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور است.

ایمانیان با تاکید بر اینکه امنیت غذایی از امنیت دفاعی یک کشور مهمتر است، بیان کرد: دانش بنیان سازی امنیت غذایی کشور و افزایش بهره‌وری با به کارگیری فناوری‌های روز دنیا در راس فعالیت‌های کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری کشاورزی از جمله پارک‌های در حال توسعه کشور است که ۱۷ پردیس و ۲۶ مرکز رشد دارد.

امام جمعه: ایجاد پارک علم و فناوری دزفول دنبال شود

امام جمعه دزفول نیز در این جشنواره با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های غنی علمی در دزفول ایجاد پارک علم و فناوری در این شهرستان باید دنبال شود، گفت: وظیفه پارک‌های علم و فناری و همچنین پردیس‌ها و مراکز رشد، برند سازی و تجاری سازی دستاوردهای علمی شرکت‌های دانش بنیان است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور با بیان اینکه تولید علم باید منجر به ایجاد سرمایه شود، افزود: حمایت از نخبگان و پژوهشگران به عنوان اولویت فعالیت‌های دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان باشد.

وی با انتقاد از مدرک گرایی در بخشی از جوانان ادامه داد: اخذ مدرک دانشگاهی و به کارگیری فرد در مسوولیت‌هایی غیر از تخصص و مدرک دانشگاهی آنها هدر دادن سرمایه انسانی است.

امام جمعه دزفول توجه به شرکت‌های دانش بنیان را راهکار کسب سرمایه از علم دانست و گفت: دستاوردهای بزرگ علمی کشور در بخش‌های مختلف فناوری به همت دانشمندان و نخبگان جوان بوده است.

مسوولان دزفول قدر سرمایه انسانی این شهر را بدانند

حجت الاسلام بهرامپور با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید بستر حرکت اساتید و دانشجویان در مسیر تولید علم را بیش از پیش فراهم کنند، گفت: تلاش اندیشمندان و تبدیل فرضیه و دستاوردهای علمی دانشجویان و نخبگان به کار عملی و اجرایی راهکار جلوگیری از فرار مغزها است.

وی ادامه داد: وجود دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی و همچنین نخبگان علمی بسیار زیاد در دزفول باعث شده است تا توجه به جامعه نخبگانی در این شهرستان اهمیت مضاعف داشته باشد.

امام جمعه دزفول تصریح کرد: دزفول دارای سرمایه نیروی انسانی نخبه فراوانی است و مسوولان شهرستان برای بهره گیری از این ظرفیت باید تلاش مضاعف کنند.

۱۶ و ۱۷ اسفند چهارمین کنگره بین المللی جندی شاپور برگزار می‌شود

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در این جشنواره با اشاره به آخرین روند برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور تصریح کرد: ۱۶ و ۱۷ اسفندماه چهارمین کنگره بین المللی بزرگداشت جندی شاپور به عنوان نخستین دانشگاه جهان با حضور مسوولان کشوری برگزار می‌شود.

مهدی بدیعی با تاکید بر لزوم به کارگیری همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای برگزاری این کنگره افزود: کنگره جندی شاپور با همکاری کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۲ محور جندی شاپور پژوهی و ملزومات امروز جندی شاپور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پنج کتاب تالیفی پیرامون کنگره در حال تدوین است، ادامه داد: تاکنون چهار پیش همایش با محوریت کنگره جندی شاپور برگزار شده است و تا پیش از کنگره اصلی نیز ۲ پیش کنگره دیگر نیز برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهارکرد: نمایشگاه عکس الواح، رونمایی از تمبر و همچنین کسب اعتبار علمی برای مقالات کنگره بین‌المللی بزرگداشت جندی شاپور از جمله اقدام‌هایی است که در حاشیه این کنگره برگزار می‌شود.

دانشکده معماری دانشگاه جندی شاپور حرف اول را در خوزستان می‌زند

بدیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام‌های انجام شده با محوریت هفته پژوهش گفت: برگزاری سه کارگاه آموزشی، چاپ ۵۹ کتاب تالیفی و ترجمه‌ای، اجرای ۳۴ طرح ارتقای صنعت، انجام ۱۱ فرصت مطالعاتی و همچنین عملیاتی کردن ۳۰ طرح پژوهشی داخلی از جمله اقدام‌های این دانشگاه در بخش پژوهش و ارتباط با صنعت است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد پایان نامه‌های دانشجویان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول براساس نیاز جامعه و صنعت انجام شده است، افزود: کسب مجوز ایجاد مرکز رشد برای دانشگاه صنعتی جندی شاپور از دیگر اولویت‌های در حال پیگیری است.

بدیعی با بیان اینکه دانشکده معماری دانشگاه جندی شاپور حرف اول را در خوزستان می‌زند، اظهارکرد: ۲ پژوهشگر این دانشگاه از دانشکده معماری و فیزیک به عنوان پژوهشگران برتر استان انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا