اخبار دزفول

سه هزار “مراقبت سلامت روان” در مراکز خدمات جامع سلامت دزفول

خلاصه خبر
  • رئيس مركز بهداشت دزفول عنوان كرد: كارشناسان سلامت روان حوزه بهداشت در سه ماهه نخست سال جاری قريب به سه هزار مراقبت سلامت روان را در مراكز خدمات جامع سلامت دزفول به گروه های هدف ارائه کرده اند.

به گزارش دزفوری از روابط عمومی مرکز بهداشت دزفول، دکتر شفیعی نیا تشریح کرد: یکی دیگر از خدماتی که توسط مجموعه مرکز بهداشت دزفول به صورت رایگان به جمعیت حوزه تحت پوشش ارائه می شود، مراقبت های سلامت روان است که این مراقبت ها توسط کارشناسان سلامت روان شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می شود از جمله مراقبت های این حوزه که می توان به آنها اشاره کرد: پیشگیری و مداخلات روانشناختی جهت اختلالات افسردگی ، اضطرابی و اختلالات شایع در کودکان و نوجوانان، پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد، آموزش مهارت های زندگی (مدیریت استرس، کنترل خشم ..)، مهارت های فرزندپروری … می باشند.

شایان ذکر است: در بازه زمانی قید شده تعداد افراد آموزش دیده در کارگاه های برگزار شده با موضوع های سلامت روان، سلامت اجتماعی و اعتیاد در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان ۲۳۵۶ نفر بوده اند.

افراد ساکن در شهر دزفول می توانند جهت دریافت مراقبت های سلامت روان به مراکز خدمات جامع سلامت شهری محل سکونت خود مراجعه نمایند و شهروندان ساکن در روستا پس مراجعه به خانه بهداشت محل سکونت از طریق نظام ارجاع می توانند از خدمات سلامت روان بهره مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا