اخبار دزفول

کمیته اجرایی احیای شهر باستانی جندی شاپور تشکیل شد

به گزارش دزفوری از روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، سی و سومین نشست کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران با حضور دکتر علی اکبر ولایتی رییس کمیته و دکتر محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر مهدی بدیعی عضو کمیته فرهنگ و تمدن برگزار شد.

در این نشست گزارشی از بازدید هیأت اعزامی به استان خوزستان، محوطه تاریخی کهن شهر دانشگاهی جندی شاپور دزفول جهت بررسی محوطه‌های تاریخی و امکان‌سنجی احیای مواریث ملموس و ناملموس مناطق یادشده بررسی شد.

در این نشست در خصوص شناسایی چالش‌های پیش رو از جمله نحوه تملیک، حفاظت و تعیین حرائم برای محوطه تاریخی جندی شاپور بحث و تبادل نظر و مقرر شد دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اقدامات لازم را برای برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی جندی شاپور انجام دهد.

در این نشست ضمن پیش بینی مقدمات برگزاری کنگره جندی شاپور، در خصوص فرهنگ و تمدن نوین اسلامی مبتنی بر مطالعات صورت گرفته ارائه و نظرات اعضا مطرح شد.

با توجه به اهمیت موضوع و ارائه نتایج مطالعات ارائه شده در کمیته فرهنگ و تمدن، مقرر شد ضمن استفاده از مطالعات انجام شده، نسبت به اتخاذ یک نقطه اتکا در خصوص موضوعات مورد بحث اقدام و در نشست های بعدی کارگروه پیگیری ونتایج آن در کمیته ارائه شود.

همچنین در این نشست، نحوه چگونگی ورود به مفاهیم و مواریث فرهنگی و تمدنی و تولید محتوا در کتب آموزشی غیر درسی رده سنی نوجوانان و جوانان با هدف‌گذاری ویژه برای مخاطبان نوجوان و جوان به بحث‌های اجرایی در راستای معرفی مواریث فرهنگی و تمدنی از طریق برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به‌ویژه در استان‌ها بررسی شد.

همچنین مقرر شد نتایج مطالعات در سایر حوزه‌ها از جمله موضوعات رسانه‌ای و فضای مجازی نیز منتشر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا