اخبار دزفول

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول

خلاصه خبر
  • رزمایش پدافند غیرعامل تیپ ۲۹۲ زرهی نیروی زمینی ارتش شنبه در دزفول برگزار شد.

به گزارش دزفوری از ایرنا این رزمایش تخصصی با عنوان جنگ نوین امروز شنبه با محوریت تیپ ۲۹۲ زرهی و با حضور فرمانده عملیاتی قرارگاه جنوب غرب نزاجا، یگان‌های ۴۵ شوشتر و پایگاه هوایی چهارم شکاری دزفول آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

امیر علی خدارحمی فرمانده عملیاتی قرارگاه جنوب غرب نزاجا در این رزمایش گفت: این رزمایش نشان از آمادگی بالای تیپ ۲۹۲ زرهی در مواقع بحران و مواجهه با خطرات و بلایای احتمالی دارد.

وی افزود: این رزمایش در روز اول شامل بازی جنگ، شور ستادی و اجرای میدانی رزمایش تخصصی جنگ نوین و در روز دوم شامل برپای نمایشگاه پدافند غیرعامل وجنگ نوین با حضورادارات و نهادهای مرتبط و مردم یاری در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا تیپ ۲۹۲ زرهی سرلشکر شهید آزادی( تیپ ۲ زرهی) از جمله یگان‌های نظامی مستقر در شهرستان دزفول در کنار دیگر یگان‌های نیروهای مسلح و بسیج در طول هشت سال حماسه و ایثار در عملیات‌های مختلف حضوری مقتدرانه داشت.

نقش موثر نیروهای تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول در شکست محاصره سوسنگرد به عنوان سند افتخار و برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد.

تقدیم ۵۵۵ شهید والامقام، شرکت در عملیات پیروزمندانه فتح المبین و پیشروی تا ۱۰ کیلومتری شرق بصره در عملیات رمضان در تابستان سال ۱۳۶۱ از جمله افتخارات تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول می‌باشند که در تاریخ پر افتخار هشت سال دفاع مقدس به ثبت رسیده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا