اخبار دزفولدزفول شناسی

نماینده دزفول: مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول باید احیا شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، سید احمد آوایی افزود: دیداری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم که در این دیدار به وضیت نامطلوب مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول در پی فرسودگی، بی‌توجهی و مدیریت نادرست اشاره کردم.

وی این مجتمع فرهنگی سینمایی را با معماری ناب ایرانی قطب فرهنگی و هنری خوزستان و از مراکز شاخص فرهنگی کشور دانست و گفت: جذب اعتبار و امکانات برای احیای هرچه سریع‌تر این مجموعه ضروری است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به فعالیت چشمگیر کانون‌های فرهنگی، هنری و انجمن‌های هنری، تامین نیازهای فرهنگی برای آنها باید در دستور کار وزارت ارشاد قرار گیرد.

وی همچنین خواستار ارتقای جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول به معاونت اداره کل ارشاد خوزستان شد و وزیر ارشاد نیز برای مساعدت‌ در این زمینه دستور لازم را صادر کرد.

به گزارش ایرنا مجتمع‌ فرهنگی سینمایی دزفول که دارای طراحی و معماری خاصی است، شهرتی جهانی دارد؛ مهندس طراح این بنا، فرهاد احمدی، پس از طراحی سازه که چندین سال به طول انجامید، آن را در جشنواره روروز نروژ شرکت داد و توانست عنوان پروژه منتخب را از آن خود کند.

انتخاب پروژه در جشنواره سبب شد تا طرح، مورد توجه بیشتری قرار گیرد؛ ساخت این پروژه به‌صورت عملی در سال ۱۳۶۷ شمسی آغاز و در سال ۱۳۷۲ پایان یافت. این طرح که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شد، به‌صورت یک طرح ملی شناخته شد.

این مجتمع به دلیل برخی بی توجهی‌ها وضعیت نامطلوبی یافته که باید اقدامات لازم برای احیای آن صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا