اخبار دزفول

توصیه‌های جهاد کشاورزی دزفول برای پیشگیری از سرمازدگی محصولات

خلاصه خبر
  • معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر سرمای هوا در روزهای آینده توصیه‌هایی برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات به کشاورزان ارائه داد.

علی کرمی افزود: گلخانه داران باید توجه بیشتری در این خصوص داشته باشند و نسبت به کنترل درجه حرارت و بسته بودن دریچه‌های گلخانه‌ها اطمینان حاصل کنند.
وی از کشاورزان دارای مزارع و کشت‌های حساس نسبت به سرما خواست درصورت امکان به صورت شبانه آبیاری مزارع خود را انجام دهند.
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول اظهارداشت: محیط‌هایی مانند واحدهای دامداری و گلخانه‌ها که از فضای بسته استفاده می‌کنند نیز از سلامت سیستم‌های گرمایشی خود مطمئن شوند و نسبت به میزان درجه حرارت شبانه از سیستم‌های گرمایشی به درستی استفاده کنند.
وی به کشاورزان گندم کار و کشاورزانی که قصد دارند از سموم علف کش در مزارع استفاده کنند نیز توصیه کرد یا بعد از تعدیل دما اقدام به این کار کنند و یا در ساعات گرم روز از سم علف کش استفاده نمایند.
به گزارش ایرنا، هواشناسی دزفول روز یکشنبه اعلام کرد به علت کاهش قابل ملاحظه دما، احتمال خسارت سرمازدگی برای بعضی محصولات کشاورزی از سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده وجود دارد.
طبق اعلام هواشناسی، سامانه بارشی مستقر در منطقه تا اوایل روز سه شنبه به تناوب سبب رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش بادهای متوسط گاهی شدید(بویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق استان خوزستان) و در ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد شد.
این سامانه مخاطراتی از قبیل آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی معابر و محورهای ارتباطی، اصابت صاعقه و تگرگ و یخبندان در ارتفاعات را به همراه خواهد داشت.
از صبح سه شنبه به بعد کاهش ۶ تا هفت درجه ای دما و احتمال یخ‌زدگی سطح زمین در اغلب نقاط استان وجود دارد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا