اخبار دزفول

تذکر و هشدار جدی سید احمد آوایی به وزیر نیرو؛ عدم تامین منافع مردم خط قرمز ماست

سید احمد آوایی نماینده مردم شریف شهرستان دزفول به منظور بررسی آخرین وضعیت خوزستان از نظر ظرفیت سدها و همچنین موضوعات پیرامون انتقال آب با محرابیان وزیر نیرو دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نماینده دزفول، سیداحمد آوایی در این دیدار گفت: *انقال آب از سرچشمه های دز و کارون اقدام غیرکارشناسی است که متاسفانه علی رغم تذکر جدی متخصصان، این امر ادامه یافت که منجر به نابودی بخشی از جلگه خوزستان شد و در ماه های گذشته با توجه به بحران جدی خشکسالی در شهرهای جنوبی استان، مشخص گردید انتقال آب نتیجه ای جز نابودی خوزستان و به وجود آمدن ناهنجاری ها نخواهد داشت. *

نماینده دزفول تاکید نمود: عدم تامین منافع مردم خط قرمز ماست و در هر طرحی باید با مطالعه دقیق و اجرای کارشناسانه، مصلحت عموم مردم تامین گردد.

سیداحمدآوایی در ادامه به پروژه انتقال آب غدیر نیز اشاره کرد و بیان داشت: پروژه انتقال آب غدیر، یک طرح ملی است که توسط دولت و نهادهای بالادستی به منظور تامین آب شرب شهرهای جنوبی خوزستان از سد کرخه در سال های گذشته کلید خورده است. قرار است در آینده نیز، بخش اندکی از این انتقال آب، از پایین‌دست رودخانه دز تامین گردد. این تصور که مقرر شده تامین آب از دریاچه و یا بالادست رودخانه دز، آن هم جهت مصارف کشاورزی و صنعتی باشد، هرگز درست نیست. این تصور غلط به دلیل اشتباه لفظی وزیرمحترم پیش‌آمده بود. در حالی که طی مذاکرات با ایشان و مدیریت طرح غدیر مشخص گردید، انتقال آب از طریق سد کرخه و پایین‌دست رودخانه دز( در محل ایستگاه پمپاژ W2 اسپیل کرخه در ۳۵ کیلومتری شمال شهرستان شوش) جهت تامین آب شرب شهرهای جنوبی استان، تامین خواهد شد.

نماینده دزفول یادآور شد: این طرح باید صرفا جهت تامین آب شرب مردم شریف خوزستان باشد تا مشکلی برای کشاورزان شهرهای شمالی خوزستان که حجم بالایی از تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند به وجود نیاید. چنانچه در آینده کار غیر کارشناسی بر خلاف منافع مردم بخواهد صورت بگیرد، ما با تمام توان مخالفت خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا