اخبار دزفول

نقاط دچار آب گرفتگی دزفول پیش از بارندگی بعدی رفع شوند

خلاصه خبر
  • رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به آب گرفتگی معابر دزفول در پی بارندگی شدید اخیر گفت: مشکل دفع آب‌های سطحی خیابان‌ها و نقاطی که دارای آب گرفتگی طولانی مدت شدند، باید پیش از بارندگی بعدی رفع شوند

به گزارش دزفوری، سیدباقر موسوی فخر روز چهارشنبه در دویست و یکمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، افزود: خوشبختانه دزفول به دلیل شرایطی که دارد هیچگاه با آب گرفتگی طولانی مدت چند روزه مواجه نمی‌شود ولی در بارندگی شدید اخیر برخی مناطق تا چند ساعت دچار آب گرفتگی شدند که رفع مشکل این خیابان‌ها باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه آورد آب بارش پرحجم روزهای اخیر بیش از ظرفیت سیستم دفع آب‌های سطحی دزفول بود، ادامه داد: این موضوع موجب شد تا برخی مناطق با آب گرفتگی زیادی مواجه شدند که البته با قطع بارش‌ها به سرعت رفع شد.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه مذاکرات پیرامون تدوین برنامه پنج ساله شهرداری دزفول آغاز شده است، گفت: شهردار دزفول فهرست نهایی طرح‌های عمرانی دزفول بر اساس اولویت را تدوین کرده است که با تایید نهایی شورا برای طراحی به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان مشاور طرح های شهرداری دزفول ارسال می‌شود.

پیشنهاد ایجاد واحد مستقل ماشین آلات شهرداری دزفول

موسوی فخر بیان کرد: تاکید قانون گذار برای برون سپاری خدمات شهری به پیمانکاران به منظور بازدهی و ارتقای بهره وری شهرداری‌ها بوده ولی به دلیل اینکه این ایده، بد اجرا شده در عمل برون سپاری به اهداف خود نرسیده است.

وی با طرح پیشنهاد ایجاد واحد مستقل ماشین آلات شهرداری دزفول افزود: پراکنده بودن ماشین آلات در مناطق و سازمان‌های شهرداری در شرایط بروز بحران می‌تواند مشکل ساز باشد که ایجاد واحد مستقل ماشین آلات به منظور افزایش بهره وری و ارتقای هم افزایی در مدیریت شهری موثر است.

شورا به دنبال تقابل با هیات تطبیق فرمانداری نیست

رییس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به رد دفترچه عوارض شهرداری توسط هیات تطبیق فرمانداری این شهرستان تصریح کرد: تمام عوارض تعیین شده دفترچه عوارض شهرداری به استثنای محاسبه عوارض ساختمانی تایید شده است.

وی با تاکید بر اینکه این شورا به دنبال تقابل با هیات تطبیق فرمانداری نیست، گفت: رییس کمیسیون برنامه بودجه ماموریت دارد تا با واحد درآمدی شهرداری دزفول نسبت به اصلاح فرمول محاسبه عوارض ساختمانی و ایرادات هیات تطبیق در دفترچه عوارض شهرداری طی یک هفته اقدام کند.

موسوی فخر همچنین با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج در هر عرصه مورد نیاز کشور ثابت کرد که پای کار نظام ایستاده و در هر عرصه ای که بسیج در آن وارد شده همواره با موفقیت همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا