اخبار خوزستان

نرخ بی‌سوادی در دزفول ۱۲ درصد است

به گزارش ایرنا رضا محمدی خباز روز دوشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی دزفول، هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی را گرامی داشت و افزود: با وجود پیشرفت ۴۰ درصدی رشد جمعیت باسوادی شهرستان از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد وجود ۱۲ درصد از افرادی هستیم که از نعمت سواد محرومند.

وی همکاری و تعامل سازنده همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی را عاملی مهم در کاهش نرخ بی‌سوادی دانست و گفت: پراکندگی جمعیت در شهرستان دزفول و همچنین مهاجر پذیر بودن باعث شده تا شهرستان دزفول نسبت به قبل با برنامه‌هایی مدون نسبت به ریشه کن کردن بی‌سوادی اقدام کند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز بر لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی در راستای عملیاتی کردن مصوبات شورای پشتیبانی سواد آموزی تاکید کرد و گفت: باید با تشکیل کارگروه‌های تخصصی بنا بر ضرورت‌های ایجاد شده، همه مصوبات این نشست در راستای راهش نرخ بی‌سوادی عملیاتی شوند.

علی فرهمندپور افزود: استمرار نشست‌های سواد آموزی می‌تواند با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی کمک شایانی به شناسایی و جذب افراد بی‌سواد و یا کم سواد داشته باشد.

وی افزود: بالابردن سطح علم و آگاهی جامعه در راستای اعتلای فرهنگ جامعه بسیار تأثیرگذار است و نباید نسبت به این امر مهم و حیاتی غفلت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا