اخبار دزفول

افتتاح دو طرح و کلنگ‌زنی یک طرح در دانشگاه جندی شاپور دزفول

خلاصه خبر
  • طی مراسمی آزمایشگاه مرکزی و زمین چمن مصنوعی دانشگاه جندی شاپور دزفول افتتاح و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه کلنگ زنی شد.

رییس دانشگاه دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول روز چهارشنبه در آیین افتتاح یا کلنگ زنی سه طرح عمرانی فرهنگی در دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت: ردیف اعتباری یا بستری در ظرفیت‌های برنامه بودجه کشور برای تکمیل فضای دانشگاهی وجود دارد که پس از راه اندازی دانشگاه صنعتی جندی شاپور نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

محمدرضا عصاری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای فعال کردن این ظرفیت از سال ۹۳ اظهارداشت: سال ۹۸ و ۹۹ زمینه این امر فراهم و دانشکده مکانیک در سال ۹۹ افتتاح شد.

وی با بیان اینکه کتابخانه دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به عنوان دومین طرح ملی این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ در برنامه و بودجه کشور قرار داده شد، افزود: تلاش کردیم پروژه فاخری طراحی شود که امروز عملیات اجرایی این طرح در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بیان کرد: ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای کتابخانه  دانشگاه در نظر گرفته شد که در سابقه بودجه این دانشگاه بی‌نظیر است.
وی از سازمان برنامه و بودجه برای تامین و نهایی کردن این ظرفیت و از دفتر طرح و برنامه و عمرانی دانشگاه جندی شاپور نیز قدردانی کرد و افزود: امروز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه نیز با نیت سرویس دهی خدمات به صنایع افتتاح می‌شود که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات برای آن در سوله ۵۰۰ متری نصب شده است .
عصاری بیان کرد: همچنین زمین چمن مصنوعی دانشگاه با صرف ۱۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود  که جزو المان‌های زیبای این دانشگاه به شمار می‌رود.
سیداحمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس نیز در این آیین یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و گفت: ما میهمان سفره شهدا و بسیجیان هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد در آینده به مسئله کتاب و کتابخوانی توجه بیشتری شود تا به معیارهای ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری برای دانشگاه‌ها دست یابیم.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز با تبریک هفته بسیج گفت: هرچه سرافرازی داریم به لطف شهدا است.
وی به رابطه علم و جهاد اشاره کرد و افزود: امیدواریم با این اتفاق میمون، بتوانیم در تمدن نوین اسلامی گام بلند و ارزشمندی برداریم. 
حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: نباید هدف گذاری را در کارهای علمی، تولید علم و اندیشه فراموش کنیم بلکه باید بتوانیم احیاگر افتخارات بزرگ علمی در این سرزمین و منطقه باشیم.

این آیین با حضور و سخنرانی مجازی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و عضو کمیته فرهنگ و تمدن شورای عالی انقلاب فرهنگی همراه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا