اخبار دزفول

گل آلود شدن و قطع آب آشامیدنی بخش سردشت دزفول

خلاصه خبر
  • آلود شدن و قطع آب آشامیدنی بخش سردشت دزفول پس از سیل مونسون مشکلاتی برای اهالی ایجاد کرده است.

بارندگی‌ و وقوع سیل‌ در برخی مناطق موجب قطع و تنش آبی در مناطق مختلفی از استان خوزستان از جمله بخش سردشت دزفول شده است.

یکی از اهالی منطقه می‌گوید: شهر سالند و روستاهای آبید، چشمه امام، توت علیا و سفلی، گاومیر چمبره و مناطق عشایری و شرکت‌های صنعتی و مرغداری‌ها با مشکل جدی آب آشامیدنی مواجه شده‌اند و آبرسانی به این مناطق از طریق تانکر انجام می‌شود.
سجاد حشمتی یکی دیگر از اهالی منطقه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اهالی این بخش با قطع آب در گرم ترین روزهای سال با مشکلات زیادی مواجه شده .اند.

وی با بیان اینکه دام‌های منطقه به علت نبود آب کافی دچار مشکل شده‌اند از مسوولان خواست برای رفع مشکل اساسی اهالی این بخش اقدام کنند.
بخشدار سردشت نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برخی مناطق کشور که از آب‌های سطحی و تصفیه خانه استفاده می‌کنند با وقوع سیل دچار مشکل می‌شوند و تا زمانی که کدورت آب کاهش نیابد امکان برداشت نیست.
حبیب اله سوزنگر افزود: کدورت ۱۰ تا ۱۵ قابل برداشت است ولی کدورت آب سالند پس از سیل به یکهزار نیز رسیده که به علت همین امر امکان برداشت نبود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کدورت آب سالند به حد نرمال رسیده است، افزود: در حال انجام مراحل هستیم و امیدواریم مشکل این منطقه تا امشب برطرف شود.
بخشدار سردشت اظهارداشت: استفاده از فیلتر شنی برای حل مقطعی مشکل آب این منطقه از طریق شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا هنگام مواقع بحرانی ۱۰ تا ۱۲ روز مشکل مدیریت شود.
سوزنگر با بیان اینکه نصب و جابجایی این فیلتر در حال انجام است، گفت: در حال پیگیرب تهیه یک مخزن برای اهالی منطقه هستیم که درصورت تأمین آن ظرفیت آب منطقه سه برابر افزایش خواهد یافت .
وی افزود: بخش سردشت دزفول از ۲ دهستان سردشت و ماهوربرنجی تشکیل شده که به علت پراکندگی دهستان و کوهستانی بودن منطقه امکان حفر چاه وجود ندارد و باید از آب‌های سطحی برای تامین آب استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا