اخبار دزفول

ثبت ملی شدن خانه‌های تاریخی دزفول قیمت آن‌هارا نصف کرده است

خلاصه خبر
  • نایب رئیس شورای شهر دزفول: ثبت ملی شدن خانه‌های تاریخ دزفول موجب شده تا قیمت این ملک‌ها به نصف کاهش یابد این در حالی است که در سایر شهرها با ثبت ملی خانه‌های تاریخی، قیمت آنها افزایش می‌یابد.

به گزارش دزفوری به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول، سید باقر موسوی فخر در یکصد و هفتادمین نشست رسمی شورای شهر با تبریک دهم ذی القعده روز بزرگداشت حضرت سبزقبا(ع) گفت: کمیته ویژه حضرت سبزقبا(ع) با مصوبه شورای شهر دزفول تشکیل شد و مصوبه‌های مختلفی برای توسعه و ارتقای این حرم به تصویب رسیده است.

موسوی فخر ادامه داد: صدور احکام هیات امنای حرم حضرت سبزقبا(ع) پس از ۲۰ سال از جمله دستاوردهای مهم کمیته حرم حضرت سبزقبا(ع) است که می‌تواند مقدمه لازم برای تشکیل تولیت و انتخاب حرم سبزقبا(ع) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) باشد.

وی گفت: کمیته حرم حضرت سبزقبا(ع) شورای شهر دزفول آماده پذیرش انتقادات و پیشنهادات شهروندان برای هر چه بهتر مدیریت کردن آستان حرم حضرت سبزقبا(ع) است.

نایب رئیس شورای شهر با اشاره به ویژه برنامه های چهارم خرداد و دهه کرامت از اقدامات ستاد چهارم خرداد، معاونت فرهنگی و روابط عمومی شهرداری و کلیه نهادهای برگزار کننده این مراسم ها تقدیر و قدردانی کرد.

موسوی فخر در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به احیای بافت فرسوده دزفول بیان کرد: ثبت ملی شدن خانه‌های تاریخ دزفول موجب شده تا قیمت این ملک‌ها به نصف کاهش یابد این در حالی است که در سایر شهرها با ثبت ملی خانه‌های تاریخی، قیمت آنها افزایش می‌یابد.

وی افزود: شهرداری دزفول در هفته‌های اخیر اقدام‌های خوبی برای ساماندهی وانت بارهای میوه فروشی و جمع آوری مراکز قلیان سرای‌های سیار در بوستان‌های دزفول انجام داده است که باید این اقدام ادامه دار باشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: دزفول دارای ظرفیت‌های عظیمی در حوزه فرهنگی و دینی از جمله چهارم خرداد، حرم حضرت سبزقبا(ع) و شیخ اعظم انصاری است که باید در معرفی و بهره گیری از این ظرفیت‌های فرهنگی اهتمام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا