اخبار دزفول

هفته‌ای یک کتاب از نویسندگان دزفولی در رادیو دزفول معرفی شود

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود: طبق ارزیابی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران به پنج دلیل عمده همچنان تهدیدی برای آمریکا محسوب می شود.
وی افزود: طبق این ارزیابی، ” ایران تلاش نفود آمریکا در منطقه را از بین می برد، از جمعیت شیعه دنیا حمایت می کند، نفوذ خود در منطقه را  تحکیم و گسترش می دهد،   فشار بین المللی را نسبت به مرکزیت خود منحرف می کند و  تهدیدات علیه ثبات خود را به حداقل می رساند.” 
امام جمعه دزفول ادامه داد: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم اگر آمریکا دست از پا خطا کند هرکشوری که پایگاه آمریکا در آن مستقر باشد از انتقام تلافی جویانه ایران در امان نخواهد بود.
وی با بیان اینکه تا قوی نباشیم از فتنه و زیاده خواهی دشمن و استکبار جهانی مصون نخواهیم بود، گفت: آمریکا می‌خواهد همه عبد ضعیفش باشند و این ماهیت استکبار است که باید در مقابلش ایستاد. 
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: عربستان نیز به این نتیجه رسیده که به آمریکا نمی تواند تکیه کند و  باید با همسایه ها رابطه درستی برقرار کند، و مذاکراتی با ایران انجام داده است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه دولت باید به دنبال حل مشکلات مردم باشد، ادامه داد: برخی افراد خودفروخته این را القا نکنند که کشور به بن بست رسیده زیرا دشمن در تلاش است امید را از مردم دور کند و تلقین کند مشکلات حل شدنی نیستند.
وی گفت:به برکت فرهنگ ایثار، انقلابی گری و پشتوانه جوانان پیشرفت های زیادی حاصل شده و هشت دانشمند  از ۱۰۰ دانشمند برتر دنیا ایرانی هستند که یکی از آنها از دزفول است و اینها پشتوانه ما هستند.
امام جمعه دزفول همچنین بیان کرد: شرایط در سال‌های قبل سخت تر بود؛ در هشت سال‌گذشته به دلیل بی عرضگی و وادادگی برخی مسوولان در برابر دشمن، مشکلاتی پیش آمد که امیدواریم به زودی حل و شاهد رونق اقتصادی باشیم .
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های امروز فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) و رحلت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) را نیز گرامیداشت و با اشاره به راهبرد هجرت در آموزه های دینی گفت: بزرگترین هدف  هجرت نبی اکرم (ص)  به مدینه،  هجرت علوی به کوفه، رضوی به خراسان و عبدالعظیم حسنی به ری  گسترش اسلام و تحقق نظام تمدن اسلامی بود که از اهمیت زیادی برخوردار است.
خطیب جمعه دزفول همچنین سالروز شهادت مهدی زین الدین از فرماندهان دوران دفاع مقدس را گرامیداشت و افزود: این شهید با سن کم فرمانده یک لشکر شد و از استعداد و نبوغ سرشاری برخوردار بود، لذا نباید بگذاریم اسم و رسم شهدا در پیچ و خم تاریخ کمرنگ شود.
وی در ادامه بر ضرورت توسعه کتاب و کتابخوانی و اهمیت آن در پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: فرهنگ کتابخوانی در تکامل فردی،  اجتماعی و  تکامل انسان نقش مهمی دارد.
امام جمعه دزفول پیشنهاد داد هر هفته یک کتاب معتبر با اولویت ناشران و نویسندگان دزفولی در رادیو دزفول معرفی شود تا مردم با کتاب‌ها و فرهیختگان آشنا شوند و با هجمه فرهنگی  دشمن مقابله شود.

وی خواندن کتاب ” من و کتاب” حاصل نقطه نظرات رهبرمعظم انقلاب در خصوص کتابخوانی را به نمازگزاران توصیه کرد. 
حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین انتصاب دادستان جدید دزفول را تبریک و  از عملکرد دادستان پیشین قدردانی کرد و افزود: دادستان پیشین دزفول همکاری بسیار خوبی با نیروی انتظامی و سایر مسوولان داشت و باعث افزایش ضریب امنیت در جامعه شده بود.
وی همچنین از همکاری سردار صالحی فرمانده انتظامی خوزستان برای احداث کلانتری در مهرشهر دزفول قدردانی کرد و ادامه داد:در بازدید صورت گرفته وضعیت بررسی شد، و کلانتری در زمینی که قبلا مشخص شده بود احداث خواهد شد.
وی همچنین از پیگیری سیداحمد آوایی نماینده دزفول و دیدار با سردار اشتری در خصوص احداث این کلانتری قدردانی کرد و گفت: امنیت موجود، مرهون از جان گذشتگی سربازان گمنام، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است.

جمعی از اهالی مهرشهر دزفول در بین نماز جمعه و نماز عصر، از پیگیری امام جمعه  برای اخذ مجوز کلانتری در این منطقه قدردانی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا