اخبار دزفول

باغ گیاه شناسی دزفول احداث می‌شود

خلاصه خبر
  • پوررضائی: پیش از تندبادهای پاییزی هرس درختان انجام شود/ باغ گیاه شناسی دزفول احداث می شود

به گزارش دزفوری از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول غلامعلی پوررضائی رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت در نشست این کمیسیون با اشاره به آغاز فصل بارندگی ها و احتمال وقوع تندبادهای فصلی بر تسریع در هرس درختان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در فصل هرس و شکل دهی درختان هستیم افزود شهرداری ضمن هرس سنگین درختان پر خطر که احتمال شکستن دارند باید شکل دهی اشجار و گل کاری فضای سبز را با اهتمام مضاعف در دستور کار قرار دهد تا شاهد منظر شهری زیبایی باشیم.

پوررضائی با اشاره به ضرورت چاره اندیشی برای درختانی که در سالهای گذشته کنار ایگوهای دفع آب های سطحی رشد کرده اند افزود در باران های اخیر شاهد فاجعه گرفتگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر بودیم که باید این معطل رفع شود.

نایب رئیس شورای شهر همچنین خواستار رفع خطر درختانی که در معابر عمومی بشکل خمیده رشد کرده و مشکلاتی برای مردم ایجاد میکنند شد و افزود تا قبل از شکستگی درختان در اثر تندبادها هرس درختان هرچه سریعتر در دستور کار هر سه منطقه شهرداری ها قرار گیرد.

پوررضائی با اشاره به مشکلاتی که درختان کاواکاپتوس برای شهروندان و تاسیسات شهری بوجود می آورند خواستار بازنگری و جایگزین نمودن نهال های مثمر و سایه گستر در فضا سبز های موجود شهری شد.

وی ضمن قدردانی سازمان سیما و منظر افزود دیوارنگاره های این سازمان از جمله دیوار نگاره های تقاطع غیر همسطح فتح المبین را موجب رضایت شهروند و ایجاد فضای مناسب شهری شده است و تقاضای ادامه کار دیوارنگاری در مکان های مختلف که باعث شادابی و معرفی فرهنگ غنی دزفول می شوند شد.

پوررضائی با اشاره به استقبال ساکنین کوی مهرشهر از پارک مهتاب افزود شهرداری باید نسبت به کاشت درختان سایه انداز در این بوستان اقدام کند تا اهالی محترم بتوانند در طول سال از این محل استفاده کنند.

در ادامه سرپرست سازمان سیما و منظر و مسئولین فضای سبز مناطق سه گانه شهرداری گزارشی از اقدامات حوزه فضای سبز شهری را ارائه کردند.

در این گزارش کاشت حدود ۳۰۰۰ اصله درخت، آبرسانی آب خام جهت آبیاری درختان، کاشت فرش گل ها و گل فصلی، بهسازی ست های بازی بوستان ها و هرس و شکل دهی درختان نقاط مختلف شهر از جمله بلوار طباطبایی، پایم آوران، میدان شهید سوداگر از جمله اقدامات حوزه فضای سبز عنوان شد.

احداث المان های شهید نادری و شهید اثنی عشری از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز عنوان شد.

پوررضائی در بخش دیگری از این نشست ضمن تاکید بر لزوم توانمندسازی تفریحگاه های شهری افزود طی گزارش سازمان سیما و منظر مطالعات باغ گیاه شناسی به اتمام رسیده و بزودی لایحه آن جهت احداث در محل فعلی پارک لادن به شورای شهر ارسال می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا