اخبار دزفول

قالیباف، رئیس مجلس از طرح پل میانرود دزفول دیدن کرد

علی عیدی وند معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان با ارایه توضیحاتی از روند اجرای پل میانرود گفت: پیش از این پل، جاده صفی آباد میانرود است که عملیات تعریض آن در حال انجام است.

به گزارش دزفوری، محمدباقر قالیباف همراه با مسوولان استانی  در این بازدید در جریان کامل طرح نیمه تمام پل میانرود قرار گرفت و برای رفع مشکلات آن خواستار همکاری مسوولان کشوری و استانی شد.

وی با بیان اینکه باید از کیلومتر یک تا کیلومتر هشت این پروژه زهکش احداث شود، افزود: ۱۴ کیلومتر مسیر این پروژه هم زهکش و هم کانال آبیاری دارد که این موضوع باعث افزایش هزینه های پروژه شده است.
وی گفت: اعتبار مورد نیاز برای ۱۴ کیلومتر از این پروژه ۵۹۰ میلیارد ریال است و برای کل مسیر و احداث پل ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
عیدی وند افزود: این پروژه با توجه به پتانسیل کشاورزی منطقه و اینکه این جاده و پل دزفول را به شوش و هفت تپه متصل می کند ارزش هزینه کردن دارد.
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان اظهارداشت: پل میانرود ۴۵۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد که باید به عرض آن اضافه شود اما در واقع احداث پل باید با احداث جاده صفی آباد به میانرود تکمیل شود در غیر اینصورت کارآیی نخواهد داشت.
وی گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز، مسیر چهارخطه و پل استاندارد ساخته خواهد شد.
استاندار  خوزستان نیز گفت: برای اجرای این پروژه اعتبار استانی در نظر گرفته شده که نیازمند اعتبار ملی نیز است.

امام جمعه دزفول نیز در جریان این بازدید گفت: بخش مرکزی میلیون‌ها تن محصول کشاورزی تولید می‌کند و نیروهای مستعدی در سطح کشور پرورش می دهد.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: هفته گذشته نیز استاندار خوزستان و هیات همراه برای کلنگ زنی جاده های دسترسی به این پل به دزفول آمدند که تکمیل جاده صفی آباد به میانرود موجب رونق و شکوفایی کشاورزان و شرکت های کشت و صنعت منطقه می‌شود.
وی خواستار تسریع در روند احداث پل میانرود شد.

علی لطفی زاده پیمانکار این طرح نیز گفت: ۲ سال بعد از آغاز عملیات ساخت پل، کار رهاشد در حالی که شرکت حدود ۳۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد.
وی افزود: برای ادامه کار و بهره برداری از آن ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی پیشرفت فیزیکی پل را ۷۸ درصد اعلام کرد و گفت: اگر این پل بهره برداری شود مسیر  شهرستان دزفول با اهواز ۱۸ کیلومتر کاهش می‌یابد و ضمن کاهش ترافیک، استهلاک و سوخت خودروها نیازی به تعریض پل حمید آباد نیست.

نمایندگان دزفول و شوشتر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار دزفول در محل پل میانرود از رئیس مجلس شورای اسلامی استقبال کردند.

به گزارش دزفوری ، توجه به جوانان، اشتغال و معیشت مردم خواسته اعضای شورای شهر و امام جمعه میانرود از رئیس مجلس در این بازدید بود.

احداث پل میانرود از مجلس ششم آغاز ولی پس از ۲ سال رها شد؛ بخش مرکزی دزفول با احداث پل میانرود از بن بست خارج می‌شود.
قرار است جاده صفی آباد میانرود به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۱۲۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در مدت ۱۸ ماه تعریض و بهسازی شود. 

پل میانرود این جاده را به هفت تپه و جاده ترانزیتی اندیمشک اهواز متصل و فاصله دزفول تا اهواز را ۱۸ کیلومتر نزدیک می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی از روز سه‌شنبه نخستین سفر استانی خود را از خوزستان آغاز کرد. این سفر قرار است چهار روز به طول انجامد.

پس از پل میانرود، قالیباف قرار است به شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک و شوش سفر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا