اخبار دزفول

ابلاغ یک هزار میلیارد تومان اعتبار طرح آبرسانی غدیر به خوزستان

صادق خلیلیان در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه های آبرسانی در شهرهای خوزستان که شامگاه ۱۹ شهریور در اهواز برگزار شد ، گفت: ۷ پروژه آبرسانی در خوزستان داریم ، بزرگترین پروژه ، پروژه آبرسانی غدیر است. که حدود ۵۲ پوشش٪ خوزستان را شامل می شود.

به گزارش مجله ایرانی ، وی گفت: در مجموع این ۷ پروژه آبرسانی در افق پیش بینی شده است که آب با کیفیت ۸ میلیون نفر را تأمین می کند و اکثر این ۷ پروژه آبرسانی در یک برنامه ۵ ساله به پایان می رسد. “باید انجام شود.”

استاندار خوزستان گفت: پروژه غدیر چون بخشی از آن مورد بهره برداری قرار گرفته است می توانیم آن را سریعتر جلو ببریم و اکنون در اولویت است.

خلیلیان گفت: قرار است هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه غدیر امروز (دوشنبه) به استان ابلاغ شود تا بتوانیم بخشی از لوله انتقال تکمیلی آب از دز به کرخه را برای بهبود کیفیت آب پروژه غدیر اجرا کنیم.

وی ادامه داد: بخشی از این اعتبارات اعتبار دولتی خواهد بود ، بخشی از آن در اختیار صندوق توسعه ملی و بخشی نیز تامین مالی داخلی خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت: برای تامین مالی داخلی ، بانک ها قرار است این اعتبار را در یک جلسه مشترک تامین کنند تا بتوانیم پروژه را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا