اخبار دزفول

نقاط کور پرواز اورژانس هوایی دزفول بازبینی می‌شود

خلاصه خبر
  • به منظور بررسی نقاط کور و خارج از دسترس پرواز بالگرد اورژانس دزفول در مناطق سخت گذر ، رضا معمارزاده رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول با حضور در پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان با سرهنگ اکبری جانشین پایگاه، دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش دزفوری از روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دزفول، رضا معمارزاده در این دیدار ضمن اشاره به تعداد نقاط پروازی در مناطق سخت گذر، گفت: با همت و تلاش پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان، دزفول اکنون دارای ۲۹ نقطه پروازی به مناطق سخت گذر می باشد.

وی ادامه داد: با این وجود و علاوه بر نقاط فوق، ۱۸ نقطه از مناطق سخت گذر دزفول، نقطه کور بوده و بالگرد اورژانس هوایی امکان پرواز و امدادرسانی به آن نقاط را ندارد.

معمارزاده با بیان اهمیت امدادرسانی به مادران باردار، اظهار کرد: طبق شاخص جهانی، مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که نشان‌ دهنده میزان توسعه کشورها بوده و از این رو امدادرسانی به مادران باردار حتی در نقاط کور پروازی دارای اهمیت بسیاری می باشد.

سرهنگ جهانبخش اکبری نیز در این دیدار ضمن تشکر از خدمات شایسته اورژانس هوایی دزفول در امر امدادرسانی به مناطق محروم افزود: بالگردی که به اورژانس هوایی دزفول اختصاص داده شده، از نوع ۲۱۴ bell بوده که یکی از بهترین نوع بالگرد ترابری در جهان می باشد و با شرایط آب و هوایی کشورمان سازگاری کامل دارد.

جانشین فرماندهی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان با اشاره به تعداد بالگردهایی که هوانیروز تحت اختیار اورژانس های سراسر کشور قرار داده، بیان کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مفتخر است در ۲۴ مرکز فوریتهای پزشکی سراسر کشور، بالگردهای خود را برای امدادرسانی به مناطق سخت‌گذر در اختیار اورژانس هوایی بگذارد.

وی با تأکید بر این نکته که بزرگترین حادثه ها در دل کوچکترین بی احتیاطی ها نهفته است اظهار کرد: رعایت مسائل ایمنی در پرواز از مهمترین اولویت های ما می باشد و در این مسئله بسیار جدی عمل می کنیم.

سرهنگ اکبری ادامه داد: به درخواست دکتر خسروپناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۱۸ نقطه از مناطق سخت گذری که خارج از چارت پروازی ما می باشند، مورد بازنگری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در صورتی که برخی از این نقاط کور توسط کارشناسان ایمنی پرواز ما، قابل پرواز و ایمن تشخیص داده شوند، به چارت پروازی ما اضافه خواهند شد.

جانشین فرماندهی پایگاه هوانیروز مسجدسلیمان یادآور شد: سخت گیری ما در انتخاب نقاط فرود بالگرد و یا لغو پروازها به دلایل شرایط ایمنی بوده.

وی در پایان تصریح کرد: صاف و آفتابی بودن مناطق سخت گذری که اهالی محترم آن منطقه مشاهده می کنند، دلیل بر ایمن بودن پرواز نمی باشد و برای ما مؤلفه های دیگری مثل وجود باد در ارتفاعات، دمای بیش از ۴۵ درجه سانتی گراد و میزان شیب نقطه فرود نیز مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا