اخبار دزفول

آرام اما کُشنده؛ هنگام شنا به نکات ایمنی توجه کنید

خلاصه خبر
  • روزهای گرم سال فرارسیده و با بهتر شدن اوضاع کرونا، بسیاری از مردم دوست دارند كه در رودخانه دز تنی به آب بزنند.

به گزارش دزفوری، شنا در جریان رودخانه همان میزان که لذت‌بخش است، میتواند خطرناک و کُشنده باشد. بدین ترتیب لازم است ضمن رعایت نکات ایمنی، به همراهان خود نیز این موارد را یادآور شوید.
شنا کردن در جریان اصلی رودخانه حتی به کسانی که به تمامی فنون شنا هم آشنا بودند رحم نکرده است، بدین ترتیب از شنا در مکان‌های ممنوعه و فاقد نجات غریق خودداری و در محل‌های مشخص شده اقدام به شنا کنید.
شنا در کانال‌های آبیاری کشاورزی همواره خطرآفرین بوده است.
وقتی دارید برای شنا می روید، حتماً به یک نفر بگویید که کجا می روید و کی برمی گردید؛ از رفتن به شنا به تنهایی خودداری کرده و همیشه همراه داشتن یک شناگر ماهر می‌تواند کمک‌ساز باشد.
به منظور تأمین امنیت خودتان و یا کودکتان، به وسایل کمکیِ بادی اکتفا نکنید. این وسایل به هیچ وجه به تنهایی قابل اعتماد نیستند و برای کودکان نیز جای نظارت بزرگسالان را نمی گیرند. توجه داشته باشید که وسایل کمکیِ بادی ممکن است یک باره هوای داخلشان خالی شود، یا کلاً از زیر فرد بیرون بیایند و او را در معرض خطر قرار دهند. پس در صورت استفاده از وسایل کمکی هم باز به همراهی یک شناگر نیاز دارید.
در صورت بروز حادثه برای همراهان خود، ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهید.
طبق گفته سرپرست سازمان آتش نشانی دزفول متاسفانه در سال‌های گذشته آمار غرق شدن در رودخانه دز سالانه حدود ۱۵ نفر بوده که البته در دوسال گذشته بعلت وجود ویروس کرونا، آمار غرقی بسیار پایین آمده که خوشبختانه در سال جاری تا کنون مورد غرقی نداشتیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا